Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! passar ett V70R kombiinstrument från en 98as V70r i min 97as 850Glt?

Jag har inte färddator i mitt 850 VDO hus men så vitt jag vet så är färddatorn i x70 typ en hel enhet. Kommer färddatorn att fungera i min 97a då jag inte har färddator i 850n? Behöver man bara knapp och kabel för att få det att fungera?

Spelar det någon roll om det är manuell eller automat?
vad jag vet programmerar man inte färddatorn i V70 Gen1. Men finns säkert något som testat :) en R LÄR ju ha det från fabrik

edit: wtf, programmerar är ju just det man gör i V70 -.-' Godmorgon, hursom. Dom sitter där orginal. Men är ej "upplåst". Det får man göra på volvo samt montera färddatorknappen. Sen om det följer med varje hus eller om det sitter i bilen ej vågar jag inte svara på. Men somsagt en R lär ju ha färddator orginal så om "upplåsningen" följer med huset lär den biten inte vara några bekymmer iaf :)
Senast redigerad av 1 Sunschreem, redigerad totalt 0 gånger.
Färddatorn i X70-instrumenten är bara mjukvara. Hårdvaran är samma för instrument med och utan färddator. Ett R-instrument lär ha färddator aktiverad då de brukar vara rikligt utrustade.
Jo den borde vara aktiverad i en R. så med andra ord Så räcker det med en knapp och kabel för att kunna använda färddatorn. Är det i princip plug n Play mellan husen? Vart mäter? 97an 850 hastigheten?
Dieselsmurfe skrev:Jo den borde vara aktiverad i en R. så med andra ord Så räcker det med en knapp och kabel för att kunna använda färddatorn. Är det i princip plug n Play mellan husen? Vart mäter? 97an 850 hastigheten?
Det som kan bli lite spännande. Vad jag vet så tar 850 signal från lådan, medans x70 tar från vänster abs givare fram.

edit: Läste det var en 97a :) Nvm

Läs ut felkoderna så har man någo[…]

slungdiff på 945

1 - kolla om lappen sitter kvar på bakaxeln.[…]

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]