Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
köppt en s70 som inte riktigt stämmer med service bok tänkte fråga om non vet hur ska man kolla lättast hur långt har bilen gått . de en 97-a glt som känns lite slö kan man säga , börjar bli orolig att bilen har gått alldeles förmycke jag jar ringt till en verkstad som har bytt kammrem på den år 2002 bara för att vara säker och de stämde hittade tel, nr i papper till bilen av den verkstad , bilen går fint i motor och låda milltal är nästan 15000 mil kan de stämma på en s70 glt sv. såld 97-a 7 ägare med mig alla svar är välkommna ett tack på förhand m.v.h. volvo driver
av Uninium
Svårt att säga,har du alla besiktningspappren på den?
annars maila [email protected] och skriv för vilka år du vill ha pappren på så skickar dom det på mailen i pdf format.
och 15000mil på en 97 är ju helt normalt då det är lite över 1600mil per år den har körts. Min har gått 19600mil och har kollat med bes pappren,men visst till 100& säker kan man ju inte vara igentligen men hoppas på att det stämmer :D
av chilimannen
volvo_850.se skrev:köppt en s70 som inte riktigt stämmer med service bok tänkte fråga om non vet hur ska man kolla lättast hur långt har bilen gått . de en 97-a glt som känns lite slö kan man säga , börjar bli orolig att bilen har gått alldeles förmycke jag jar ringt till en verkstad som har bytt kammrem på den år 2002 bara för att vara säker och de stämde hittade tel, nr i papper till bilen av den verkstad , bilen går fint i motor och låda milltal är nästan 15000 mil kan de stämma på en s70 glt sv. såld 97-a 7 ägare med mig alla svar är välkommna ett tack på förhand m.v.h. volvo driver
Hej. Som de skrivit kolla med bilprovningen hur milantalen ser ut, men de säger inget om att den inte är skruvad.

Om jag tolkar detta rätt så har kamrembyte skett 2002. Enligt intervall så ska kamremen bytas efter 12000 mil alt ålder tror att detta är 5 å.

2002 så var bilen 5 år för troligtvis har den inte vid denna tidpunkt uppnåt milantalet då den idagens läge ligger på 15 000 mil. Om så fallet skulle vara skulle de kört mellan 2002-2006 endast 3000 mil.

Mitt tips är ändå att byta kamrem igen då den är inne på 4:e året. så slipper du orosmomentat.
Användarvisningsbild
av G-kraft
volvo_850.se skrev:köppt en s70 som inte riktigt stämmer med service bok tänkte fråga om non vet hur ska man kolla lättast hur långt har bilen gått . de en 97-a glt som känns lite slö kan man säga , börjar bli orolig att bilen har gått alldeles förmycke jag jar ringt till en verkstad som har bytt kammrem på den år 2002 bara för att vara säker och de stämde hittade tel, nr i papper till bilen av den verkstad , bilen går fint i motor och låda milltal är nästan 15000 mil kan de stämma på en s70 glt sv. såld 97-a 7 ägare med mig alla svar är välkommna ett tack på förhand m.v.h. volvo driver
Har du inte alla besiktnings pappren så kan du ringa bilprovningen och fråga , du får besked på alla besiktningar om miltalen stämmer..samt du kan ringa de tidiga ägarna...och kolla lite på skicket av bilen...pedaler, ratt, knopp, damask, säten, motorrum, lacken..sedan kan du kolla upp det hos motormännen..sedan med det där om 3000mil,,,jag är lite skeptiskt till det...men det kanske stämmer...
av Uno
De är inge å oroa dig för. Volvo bara går å går
Användarvisningsbild
av G-kraft
Uno skrev:De är inge å oroa dig för. Volvo bara går å går
Visst gör de det, men det går inte gratis :wink: kostar en del om bilen strular mycket , allt pga mätaren är fel och all service blir fel.....ingen vill ha en fifflad bil ju....så det kan man inte glömma det och låta bilen rulla...
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
G-kraft skrev:
Har du inte alla besiktnings pappren så kan du ringa bilprovningen och fråga , du får besked på alla besiktningar om miltalen stämmer..samt du kan ringa de tidiga ägarna...och kolla lite på skicket av bilen...pedaler, ratt, knopp, damask, säten, motorrum, lacken..sedan kan du kolla upp det hos motormännen..sedan med det där om 3000mil,,,jag är lite skeptiskt till det...men det kanske stämmer...
JAG HAR RINGT IDAG TILL KUNDTJÄNST BILPROVNING OCH DOM SKA SKICKA TILL MIG SENSTE 3 BESKITNING PÅ BILEN OCH DE VERKA STÄMMA MILTAL , BILEN SER UT GANSKA FRÄSH BÅDE INV, OCH UTVÄNDIG NÅGRA STEN S, MEN INGEN SLITARS PÅ KLÄDSEL ELLER RATTEN OSV MEN TACK TILL ALLA DEN HÄR FORUMET HAR ALLTID HJÄLPT MIG 1000 TACK
av Uno
Skoja lite bara om att det bara är å åka. Själv har jag en 850 2,5se -95 på 14000mil och jag har kollat upp miltaet på bilen pga att jag har aldrig sett en så sliten bil invändigt.
av Uno
Men den var billig:)

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]