Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JT855
Vad är egentligen skillnaden mellan larmen? Är det bara glaskrossen eller finns det andra skillnader?
Har läst något om blink vid aktivering/avaktivering. Är det samma på bägge? Har hållit på att läsa en timma nu men inte hittat något som konkret talar om skillnaderna. Man får ju slanta betydligt mer för ett VGA II. Är skillnaden bara glaskrossen är det ju skit samma. Menar att slår nån in en ruta har dom ju ändå tänkt öppna dörren. Då larmar den ju hur som helst... Tjuven vet ju förmodligen ändå inte vad det sitter för larm på bilen så länge dioden blinkar... Är 850 jag funderar över, om det kan ha betydelse.
av Frasp
Har glaskross till mitt VGA I. Sen så är en skillnad att det är rätt knepigt att få tag i fjärr till VGA I. Nötte tradera i 4 månader, men nu har jag 2 fungerande :E
av JT855
Det finns ju ett ännu mer basic larm. Kanske det är utan glaskross då? Har som fått för mig att det ska finnas ett utan glaskross.
av JT855
Jo men nä. Enda man får reda på av det där, är att VGA I verkar ha en "statuspanel" istället för en blinkdiod. Säger som inget om larmets egenskaper osv. Eller är dom identiska i övrigt? Blinkar vid låsning/upplåsning, känner av samma saker osv?
av Frasp
Ska nog diffa en hel del. Vet att det finns en del trix för att nollställa VGAII om man behöver, t.ex., som inte funkar på VGAI.

När jag forskade på det här lyckades jag få tag på manualen och installationsanvisningen till VGAI som pdf, tycker du borde kunna hitta dom med lite googlande.

Mvh Fredrik
av JT855
Okej. Ska försöka kolla lite. Visst finns det ytterligare ett tidigare larm som är ännu mer basic? Vad heter det isåfall och vad ingår i det? Sen undrar jag också om det går att synka centrallåsfjärrarna med något av volvos orginallarm?
av Frasp
Båda är ju originallarm. Finns ett antikt cargardlarm som enligt hörsägen ska gå att synka fjärr mot VGAI. Mer än så vet jag icket...

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]