Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sunschreem skrev:inget felpå dom tbh, kolla bara så det passar ordentligt innan du stänger locket.
Har satt inn det nya biltema filtret, men tycker inte det passar helt i längden nere i boxen, det finns en liten gläppa och man måste centrera filtret med nåra få millimeter på båda sidor. Men det ser ut til at bli tätt när man stänger filterboksen. Det gamla filtret är av typ Mann, och passar perfekt.

Känns inte helt bra, men ska fotografera och ladda upp nåra bilder så ni får se imorgon.
Bild
Top: Nya biltemafiltret
Nedanför: Gamla mann-filtret
Biltemafiltret är några få millmeter kortare.

Bild
Biltemafiltret lagar en glippa om man inte är uppmärksam och sentrerar det perfekt.

Bild
Mann-filtret ligger perfekt på plats.

Min slutsats: Biltema filtret har inte samma 100% passform som mann-filtret, det är lite kortare, men jag kör med biltema filtret. Det täcker hela ytan i boxen, men det finns inte en millimeter extra om man centrerar filtret.
Sunschreem skrev:komiskt, hade samma problem på mitt filter :)
Det enda som är komiskt är att folk handlar delar på Biltema av underlägsen kvalitet, som inte ens passar, mot sitt bättre vetande för att initialt tjäna några korvören. Fast egentligen är det endast tragiskt.

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = Lam[…]

Ser ut som att du har gjort helt rätt. Tvivla[…]