Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av androj9
tjena. jag undrar vad det är för fel på min 850 t5 när jag lägger i växel oc tar upp frikopplingen händer inget är presic som frikopplingen ligger i hela tiden senast den körde när den la av helt så lukta det bränt som satan någon som kan hjälpa mig?
Användarvisningsbild
av RaptorX
androj9 skrev:tror inte de för du skulle väll bilen röra sig lite oxå väll? kan det vara lamellrarna?
Var sitter lamellerna?
av androj9
kan va så. men det är precis som att den ligger i friläge hela tidén. och jag är inte så sugen på att betala 8-10000spänn för att få den fixad av firma...
Användarvisningsbild
av RaptorX
androj9 skrev:kan va så. men det är precis som att den ligger i friläge hela tidén. och jag är inte så sugen på att betala 8-10000spänn för att få den fixad av firma...
Ja du trodde ju inte på kopplingen va slut men du drog slutsatsen att lamellerna va slut, hur som haver lär du ju riva kopplingen i vilket fall.
Användarvisningsbild
av taxi
Titta på slavcylindern, och känn på kopplingsarmen, verkar det funka som det ska så lär det ju vara innanför problemet ligger.
av androj9
Nä asså det funkar som de ska jag behöver hjälp med vad kan felet var tack för tipset men kollade och det funkar som de ska. Fler tips skulle inte vara fel. :o

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]