Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rottweiler123
Kan någon hjälpa mig med hur jag ska bära mig åt.
Jag behöver få en dragkrok monterad på bilen så billigt som möjligt. Vill att en och samma firma gör allt med drag plus elen samt tar hem draget åt mig.
Vart vänder jag mig närmast runt alingsås vårgårda området och vad kan det kosta om man ber dem på volvo? försökt att ringa dem men inget svar.
Användarvisningsbild
av goransson89
rottweiler123 skrev:Kan någon hjälpa mig med hur jag ska bära mig åt.
Jag behöver få en dragkrok monterad på bilen så billigt som möjligt. Vill att en och samma firma gör allt med drag plus elen samt tar hem draget åt mig.
Vart vänder jag mig närmast runt alingsås vårgårda området och vad kan det kosta om man ber dem på volvo? försökt att ringa dem men inget svar.
Finns många verkstäder som skulle ta på sig ett sånt jobb.

Dragkrok kan du köpa på nätet. t.ex Skruvat.se Eller på närmaste bilskrot. Köper du på skroten så se till att du får med en monteringsanvisning eller att det går att hitta en på nätet. Huvudsaken att typskylten finns kvar.

Sen är det bara be nån montera den för en tusenlapp eller två, sen reg besikta bilen :)
av rottweiler123
Måste man reg besiktiga den om volvo utför arbetet? Tänkte eftersom dom är utbildade kanske dom har befogenheter att godkänna det.

Måste man göra åverkan på stötfångaren? Eller finns det krokar som rundar den tro...
av JT855
Vad jag vet så måste man alltid regbesikta då man monterat drag, oavsett vem som gjort jobbet. Kanske blivit ändrat då verkstäder fått börja sköta besiktningar? Däremot kan du nog lugnt köra till nästa ordinarie besiktning och ta regbesiktningen i samband med den. Ytterst liten risk att nån skulle börja tjafsa om kroken. Man har ju en månad på sig att regbesikta efter montage. Den månaden börjar ju den dag t.ex polisen, påpekar att du har drag på bilen. "Jag monterade den igår" :)
Användarvisningsbild
av RaptorX
Om auktoriserad Volvo gör det så regbesiktas den på plats alt dom fixar det, ingår i priset.
av rottweiler123
Vad kan det kosta att lämna in bilen hos volvo och få allt där då? Kan tänka mig att man får bättre garantier och sparar men bes kostnaden är det ju kanon. Har tyvärr erfarenheten av en del icke märkesbundna verkstäder att dom inte riktigt är försiktiga med grejerna. Typ att åker man dit och får ett fel åtgärdat så har man ett nytt med sig hem.
Får försöka jaga dom på volvo.
Men hur löser man stötfångaren? Känns ju tradigt om man ska behöva såga sönder den.
Användarvisningsbild
av RaptorX
Ja har för mig att det inte va så hiskelens dyrt när ja kollade för nåt år sen iofs runt 2200 inkl material fast krok dock.
Bra bil, Upplands Väsby.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]