Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallessida
Åkte ut ur garaget idag och hörde nått som trillade ibacken, tänkte inte mer på de för såg de inte direkt... 2mil senare så ser jag att fan har hänt med sidospegeln? jo glaset har trillat loss...

hade inte tid att vända.. så får se om skiten ligger kvar när jag kommer hem sent ikväll..
men vad kan ni rekommendera för lim att limma skiten med? tänkte PL400/600 kanske?
hittar jag inte spegeln vad kostar då en ny att köpa? går de då att bara köpa glaset eller kommer dom säg nä köp helt ny spegel?
Hittar du spegeln hel så är det bara att rengöra delarna och limma med superlim. Det gjorde jag med min för 3 år sedan och den håller än.
av kallessida
ja de e lite knepigt den bara trillade av... körde inte ens i nått gupp eller, körde på en raksträcka upp från garaget... kollade även igår när jag kom hem, hittade ingen spegel...

om jag nu går och köper en lös sidospegel (hela skiten) på skroten, hur är då bästa sättet att plocka lös själva spegelglaset?
Användarvisningsbild
av RaptorX
Lättast måste väl ändå va å köpa nytt glas bara, köper du beggad spegel å försöker pilla bort glaset kommer du med största sannolikhet paja glaset.
av kallessida
Om jag fattar rätt så sitter spegeln klistrad med två kuddar dubbelhäftande tejp,vilket då borde gå att lossa med en bit typ tandtråd, om du stoppar in den inunder spegeln och drar bakåt sen om ni förstår hur jag menar, så man skär av tejpen med tråden, detta kan ju göras på emblemen som sitter bak på bilar så varför skulle de inte funka på spegeln då kanske?
Användarvisningsbild
av Nexus
nej spegeln sitter dit tryckt på "stift". Jag försökta lossa min gamla då jag skulle lacka om kåpan men skiten sprack direkt :(
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]