- sön 11 mar 2012, 20:07
Hej har en v70 -99 2.0 10v 21000 mil, tycker att den är seg och slö. Förvisso en seg bil från början men kan inte minnas att den var riktigt så här när jag köpte den. Den drar även en del soppa 1.1 liter i snitt när jag kör den riktigt varsamt.
Har under de senaste tre åren bytt:
tändkablar
stift
bränslefilter
luftfilter
rotor/fördelare
Inga bromsar eller lager strular.
Min fråga är, kan en delvis täppt vevhusventilation ge några av dessa symtom, den är troligtvis orginal. Hittar inga trådar som behandlar detta.
Ytterligare en fråga är om det är normalt att det blir mindre sprickbildning i "multiremmen" som driver generator och ac m.m? Har mm stora sprickor i den ska man oroa sig och byta direkt?
Tacksam för åsikter!
Vill passa på att tacka alla för ett trevligt forum som lärt mig mycket om min bil!
Har under de senaste tre åren bytt:
tändkablar
stift
bränslefilter
luftfilter
rotor/fördelare
Inga bromsar eller lager strular.
Min fråga är, kan en delvis täppt vevhusventilation ge några av dessa symtom, den är troligtvis orginal. Hittar inga trådar som behandlar detta.
Ytterligare en fråga är om det är normalt att det blir mindre sprickbildning i "multiremmen" som driver generator och ac m.m? Har mm stora sprickor i den ska man oroa sig och byta direkt?
Tacksam för åsikter!
Vill passa på att tacka alla för ett trevligt forum som lärt mig mycket om min bil!
- By Filipgroon