Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persson850
Tjena, tänkte kolla om någon vet vad de kan vara för fel på min 850, hade den till skolan en dag och skulle köra om en lastbil och låg på 5:ans växel den la sig då på varv stopp en stund , sen va de inget mer med de , sen när jag kom hem åkte jag i väg igen och då gjorde den samma sak igen så jag fick krypa hem och nu kan man inte flytta den en meter för den driver inte , så jag vet inte om de är kopplingen som har rasat , tacksam för svar :) MVh Alex
Användarvisningsbild
av Nexus
märken man den börjar slira och ej släpper gasen kan du elda upp en dålig koppling rätt snabbt
av Persson850
Nexus skrev:märken man den börjar slira och ej släpper gasen kan du elda upp en dålig koppling rätt snabbt
okay men bara de att den driver inte alls när man gasar den står bara still.. :|
Användarvisningsbild
av Nexus
ja är kopplingen helt slut driver det inte alls.
av Persson850
Nexus skrev:ja är kopplingen helt slut driver det inte alls.
okay är de dyrt att byta den? är de jobbigt om man ska göra de själv?
av Persson850
Alfredo skrev:Har förr Mig att det är 1 dags arbete på en verkstad.
det vill säga dyrt då asså? men är de något man kan göra själv eller måste man lämna in?? de är la lamellen som är slut är själva kopplingen?
Användarvisningsbild
av taxi
jag lyckades med detta jobb hemma i garaget, googla och sök här på forumet så får du en uppfattning om jobbet. Volvo tar ca 12 000 kr för detta, en mindre verkstad antagligen lite billigare.
av *pettson*
Att byta koppling är inte svårt för den som har grundkunskap om bilen ifråga är van att skruva, är medveten om säkerheten när det gäller att jobba under en bil och problemen som kan uppstå vid jobbet då allt inte alltid beter sej som tänkt, har plats och har gott om verktyg. Det tar trots vana, rätt plats och alla verktyg en hel del tid.
För alla andra är det svårt och bör lämnas in.

Det är bara att du bestämmer vilken typ du själv är.

Återkoppla gärna om det löser sig […]

Tyvärr tror jag inte att Haynes bäcker k[…]

Årsmodell och motor? Är det en tidig B[…]

Backlucka 245

Hej Jag har problem med att min baklucka häng[…]