Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rauk82
Jag lämnade in min 855a på http://www.visbybiltvatt.se/ och tog en Hel rekonditionering och resultatet såg bra ut (i halv mörkret) men efter ett par dar så upptäckte jag att det va färg ifrån lacken på listerna :evil: då blev man lagom glad, misstänker att dom har kört någon poleringsmaskin över listerna oxå. Mailade och förklarade vad som hade hänt, men inget svar ifrån firman. jag bor på fastlandet och har inte lust att åka till ön och visa dom plus att jag inte hittar kvittot.
Så nu undrar jag om det är någon som har något tips hur jag får bort färgen ifrån listerna?? en polare sa att det kunde gå med att använda en varmluftspistol att köra runt listerna. men vet inte om det funkar när det är färg ifrån lacken på dom. Är tacksam föra alla kloka svar
av rauk82
Alfredo skrev:Prova med 1 del glyserol och 3 delar gul såpa.

Det skall jag göra. Skall man använda en trasa eller tandborst för bästa resultat??
Användarvisningsbild
av Alfredo
Trasa, samma medel kan också användas på inredningen. Själv använder jag sprayflaska.

Tack för svaret. Det hade inte jag noterat. V[…]

Råd vid punktering

@OlofEmanuel , Prova att använda bilens komp[…]

Sen kan du ju prova att bygla bränslepumprel&[…]

Du har ingen cirkulation där med dieselvä[…]