Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Har en 855 T5 -95 med orginal larm/centrallås, ska försöka förklara mitt problem.

När jag ska låsa med dosan så blinkar bilen till och larmar, men den låser inte, jag får låsa manuellt och när jag ska låsa upp så kan jag använda
dosan för då låser den upp med dosan.

är det någon som vet vart jag ska börja leta, är urkass på bil el.

/Rookkeer
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Reläfel eller kabelbrott, kolla kabelhärvan mellan a-stolpe och förardörr så att alla kablar är OK.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av sjoling
Relät sitter under ratten.
Jag har exakt samma problem, Går att låsa upp med dosa samt larma av men kan bara larma på med dosa och måste låsa med nyckel.

MEN

om jag har bagageluckan upplåst så kan jag använda dosan till att låsa/larma på å öppna/larma av, men då låser inte systemet bagageluckan. Ett ganska drygt problem
av trashed78
sjoling skrev:Relät sitter under ratten.
Jag har exakt samma problem, Går att låsa upp med dosa samt larma av men kan bara larma på med dosa och måste låsa med nyckel.

MEN

om jag har bagageluckan upplåst så kan jag använda dosan till att låsa/larma på å öppna/larma av, men då låser inte systemet bagageluckan. Ett ganska drygt problem

Har samma fel på min. Micro brytaren i låset på bakluckan är trasig och har inte orkat byta, drog ut kontakten och låser numera bakluckan för hand. Måste nog byta hela låset då det är någon liten plast grej som gått av och inte slår till brytaren
Användarvisningsbild
av sjoling
trashed78 skrev:
sjoling skrev:Relät sitter under ratten.

MEN

Har samma fel på min. Micro brytaren i låset på bakluckan är trasig och har inte orkat byta, drog ut kontakten och låser numera bakluckan för hand. Måste nog byta hela låset då det är någon liten plast grej som gått av och inte slår till brytaren
Fungerar det att larma av och på och att c låset fungerar på dörrarna om man drar ur kontakten?
vart sitter kontakten?
av trashed78
Jo det funkar på alla dörrarna. Du får ta bort inredningen på skuffluckan och så sitter det en kontakt vid låset. Lite bökigt med alla klipps men men
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]