Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kulisgirl
...att få sålt sin 850 glt??
Är bilarna så otroligt lite värda?
Tittar man på Blocket så vet jag inte hur många som skänker bort sina bilar. Flera av dem i bättre skick än min.
Självklart hade jag behållit bilen om jag kunde. Men har man inte råd att betala skatten, då är det dags för bilen att flytta. :(
Men jag vill ju ha några kronor för den i alla fall....

Som det ser ut nu får den stå och rosta bort på en parkering, vilket känns som slöseri på en bra bil.

Behövde bara gnälla av mig lite....
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Nja, det verkar som det ligger mellan 10000 och 25000 beroende på årsmodell och skick.

Mvh GK
av kulisgirl
Alcan skrev:Vad begär du då? Länk till annons?
Här är länken.
Jag kommer ställa av den i slutet på månaden. För jag kan inte betala skatten. Hade jag kunnat det hade jag inte sålt den.
Lacken är som vanligt på röda bilar flammig, så lite vax hade inte skadat. Ett större rosthål vid bakluckan, pga att min far fick för sig att sätta silvertejp där som jag drog bort.
Besiktigad i ett är till.

http://www.webcar2000.com/countries/swe ... 44856&fs=1
av Bjornn
Jag sålde min 855 GLE 94 30000mil för 18t k.
Men den var i princip helt rostfri tack vare att den var importerad.
Sen var den fullständigt upprustad med bromssystem, länkarmar, leder, stötdämpare, hjulinställning, nya sommar och vinterdäck, damasker osv helt nytt, motor välservad och underhållen.
Allt fungerade felfritt i bilen inklusive ECC.

Dock tyckte jag det var lite för bilen, men alla dåligt skötta 855or sänker marknadsvärdet för alla ur samma modell.
Sen får man alltid mer för en Kombi än för en sedan, vit lack sänker också värdet.

Mätaställningen behöver man inte bry sig om på en Volvo, och en låg mätaställning är ofta inte bättre, det är en bilförsäljningsmyt.

Har bilen rullat få mil under massor med år så kan man ju räkna med att tätningar, packningar, gummidetaljer är söndertorkare både i motor, stötdämpare, drivknutsdamasker bussningar mm.
Man kan räkna med att inte mkt är utbytt och underhållet, och att när bilen börjar brukas fullt så kommer mycket att trilla sönder.

En bil mår alltid bäst av att rulla hela tiden, om den inte är konserverad för långtidsförvaring enligt rätt metoder, men även då så torkar alla gummidetaljer sönder, då gummi är en färskvara precis som matprodukter så har det bäst före datum.

Bäst är det att köpa är en bil som ständigt rullar och underhålls.
av kulisgirl
Min har rullat i alla år och varit servad alltid utom de sista åren då jag mest gjort det som behövdes göra. Lagt ut en annons med bild till nu och hoppas att någon ska vara sugen på den. Gillar inte att den är avställd just pga risken att det blir massa skit att byta.
Borde ju finnas någon som vill ha en nybesiktigad bil.. :???:

Det som jag bytt under tiden jag haft den är: avgassystem, stötdämpare fram (fästena glömde han som fixade bilen, men de finns), krängnigshämnare båda sidor, ett bromsok, en slang till luftfiltret, stötdämparfäste bak, handbroms vaijer, bromsbackar handbroms med mera...
Förra ägaren (bilhandlaren) säger att han bytt bensinpump och att han fixat vevhusvetilationen.
Innan dess har bilen varit servad alla år på Volvo.

Hade ju helst behållit den själv då jag är väldigt glad i bilen. En av de bästa bilar jag ägt i körglädje. Men vad gör man när ekonomin är slut... :(

Annonsen och bilden är HÄR
av Bjornn
Menade bara rent generellt, din bil är säkert i bra skick.
Fast nu verkar det va väldigt trögt att sälja bilar ovasett vilken modell det är, det beror troligen på den tidigare finanskrisen, och att folk inte handlar saker i onödan, då läget är osäkert.

Det är likadant på bostadsmarknaden, folk köper inte hus, och huspriserna faller.
Kan också bero på att Moderaterna höjde kontantinsatsen för huslån, och att de gjort det svårare för vanligt folk att ta ett huslån.
De är "Nya" Moderaternas grej, försvåra för vanligt folk, de har alltid varit deras grej, de är därför de höjde A-kassa och fackavgift så fort de fick makten.
Sen är det nog enklare att sälja bil på våren så får hoppas att du får den såld snart..

Läste din annons, ta bort Får rulla ett år till, annars låter det lite som att den bara kommer klara rulla ett år till och gick genom besiktningen med "nöd och näppe".
av kulisgirl
Jo, de där Moderaterna skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med... :-(O)
Var ju samma skit när de hade makten på 90-talet.
Lite OT, kanske. :wink:

Hoppas också någon vill köpa bilen, eller jag vinner på lotto så jag kan betala skatten.
Hade inte det jäkla skatteverket krävt in 2100kr direkt utan man fick betala månadsvis, hade jag ju inte hamnat i denna situation... :(
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: rensat bort halva sidan som citeras!
av morson1
kulisgirl skrev:Är bilarna så otroligt lite värda?
Att det finns drösvis med 850 på blocket för ett par tusenlappar tycker jag inte är särskilt konstigt
när jag nu ägt min första 850 ett tag. Tidigare har jag hållt mig till 240/740 (ett 20-tal) och jag
befinner mig nu i chock över hur många "sjukdomar" 850 har. Enda anledningen till att jag inte
hivat bilen än är att jag är kär i motorkaraktären/ljudet, annars hade den pressats för länge sen.
Många av felen är dessutom ganska dyra (sett till bilens värde) att lämna in för att få åtgärdare
om man inte kan laga det själv. Så jag förstår mycket väl om "svensson", och även volvo-raggare
drar sig för att köpa en gammal 850. Synd egentligen, väldigt trevliga bilar, särskilt när dom var nya.

Just my two cents..
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]