Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyAndersson91
Tjabba, första tråden här, sökte litegrann men hittade inget specifikt tyckte jag :P

Takluckan på min bil är lite trög känns det som, när jag öppnar den i tiltat läge känns den som om den bara öppnar till hälften typ, men jag kan inte öppna själva luckan, alltså när den åker in under taket :)
när man ska göra det så sjunker den ner ca en 1cm sen stannar där, är ju svårt att se om det sitter nå skit där men den känns mer bara trött, går det att göra nåt lättare ingrepp eller nåt för försöka pigga upp takluckan på nåt sätt?

Ni får skriva om jag vart otydlig på nåt sätt :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara att den kärvar eller att motorn till luckan är defekt. Dessvärre är det nog att demontera innertaket för att komma åt att reparera. Du får väl avvakta och se om det kommer mer förslag.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det är nog tyvärr så att mitt råd som jag gav dig dessvärre är det enda att göra.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av RaptorX
Min gamla 855a hade samma problem va motorn som va kass.
av JimmyAndersson91
man får pröva tabort nån list runt där och pröva med nå 5-56 eller nåt och se om det kanske går till sig :)
för att byta motorn måste man bort med innertaget osv, då får nog takluckan vara stängd istället tyvärr :/
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]