Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henwes
hej alla! är ny på detta forum, men har förstått att det finns stor kompetens och välvilja här
kan någon ge mig lite råd ang. ljusinställningen på min v 70 -99. fick en 2:a på höger framljusinställning. lämnade den till en verkstad för inställning. Fick då veta att dom inte kunde ställa ljuset pga en ev. trasig insatsmotor. vad innebär detta? kostsamt eller? tack på förhand
/Henwes
av TomClaesson
Det sitter en liten elektrisk motor inuti strålkastaren så att man kan justera höjden på ljuset. T.ex om bilen är nedlastad bak så kan man justera ned ljuset så att man får ljuset på vägen och inte bländar övriga medtrafikanter.

Jag vet inte om denna höjdinställningmotor finns att köpa lös, om inte så är det smidigaste att köpa en strålkastare på skroten och flytta över motorn eller byta hela strålkastarenheten.
Senast redigerad av 1 TomClaesson, redigerad totalt 0 gånger.
av TomClaesson
Kom o tänka på en sak bara, om du väljer att köpa en ny strålkastare så är jag inte säker på att denna elmotor medföljer, det verkar vara vanligt att man ska flytta över den från den gamla strålkastaren. Men det kan nog vara olika beroende på vart man ev. köper en ny strålkastare.?
Användarvisningsbild
av Nexus
När jag köpte mina klarglas skilljde det typ bara 150 kr i pris med eller utan motor men gå köpa en motor separat lär nog kosta mera.
kostar en ny motor bara 200 är det ju värt mot köpa en beg lyckta på skroten för typ 500 eller va de kan ta....

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]