Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RunningMike
Hej och gott nytt år,
jag kan inte få luft på vindrutan eller golvet, bara i utblåsen mot ansiktet/sidorutan. Det spelar inget roll hur väljaren på instrumentbrädan står, det slutar inte blåsa för att jag ställer väljaren i "defroster". Jag hör inte någon spjällmotor surra när jag växlar läge på väljaren. REC och AC blinkar i några sekunder vid tändning till, vilket jag tolkat som om en signal om fel. Eftersom jag inte kan kolla felkod utan instrument så har jag kört fast lite och hoppas nån kan tipsa mig i rätt riktning.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag skulle chansa på spjällmotorn för golv/defroster, och jag blir osäker pga att man brukar få antingen luft på rutan ELLER golvet, inte som du, dvs inget av det? Men spjällmotorn för golv/defroster sitter iaf till vänster bakom handskfacket och axeln mellan spjäll och motor brukar vara problemet.
av jensa30
Tja
Hade problem med min 854 GLT -97 med det också!
Då det var det röret i plast inne i själva huset som hade gått av, det som styr luftflödet, blåste bara på rutan.
Jag skulle få bilen tillbaka på två dagar, tog två veckor istället!
Tur det var garanti när jag köpte den bilen!
Så det kan alltså vara lite mer invecklat!
mvh Jens J

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]