Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mollan
Jag har ett problem med larmet på min V70 -99.
När jag stänger tex förardörren och startar bilen så släcks inte alltid ljuset i bilen utan jag får öppna dörren och stänga igen så slocknar det, gäller även vänster bakdörr. Detta gäller även när jag lämnar bilen, vilket gör att batteriet så sakta dras ur om jag inte ser att ljuset inte slocknar.
Problemet är att ljuset ofta tänds mitt i natten och larmet går på ( gäller både tak & instegsbelysning ).
Jag har haft detta problemet tidigare och bytte då hela låskistan på förardörren samt höger bak. Detta hjälpte nått år och är nu tillbaka.
Är det nån som vet om detta är vanligt förekommande fel på V70 och om man kan ställa känsligheten på larmet eller microbrytarna i låsen ?.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Inte helt ovanligt...
Låsen är ganska inkapslade så det är inte helt lätt att komma åt brytarna, men det borde gå.
Åk in till volvo och kolla felkoder på larmet och larmorsak, det kan vara tråden i bakrutan som larmar med.
av mollan
Sparkz skrev:Inte helt ovanligt...
Låsen är ganska inkapslade så det är inte helt lätt att komma åt brytarna, men det borde gå.
Åk in till volvo och kolla felkoder på larmet och larmorsak, det kan vara tråden i bakrutan som larmar med.
Om det är tråden i bakrutan är det då troligt att ljuset i bilen tänds då larmet går ?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nej, inte pga glastråden.

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]