Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arken
Köpte sommarhjul härom sistens, 225/50-17, som tog i fram när man svängde och bak i farthinder. Tyckte inte de kändes så stora men de var uppenbarligen det.

Vilken är den största hjuldimensionen som går att ha på en s70? Tycker man ser glada pågar som tuffar runt med stora hjul på både s/v70 och 850/855...
av PTV
Är stommen tillräckligt låg så går det säkert bra även om det kommer att kännas som att åka på en ojämn järnvägsräls samt blir lite problematiskt med fulla rattutslag.Så vad är då poängen med att förstöra en bra komfort med dessa däck som knappast kommer att bidra till en mjukare färd.
50 profil är lite för högt, 45 hade fungerat bättre. Sen är det ju som så att dem flesta som kör med stora fälgar accepterar att det tar i lite här och var. Hjulhusen är små så det gäller att hålla koll på bredd och profil för att ha en chans att få plats med däcken.
225/45 R17 Passade på båda mina Volvo i sommras. Ena 854 -92 sänkt med sänkfjädrar fick jag sätta spacers bak, och det tog i gupp med folk i baksätet, tog även i vid fulla rattutslag. Den andra 855-94 sänkt med fjädrar och riktiga dämpare fungerade däremot klockrent! Fulla rattustlag inga problem. 5 pers + packning för en vecka och den tar aldrig i! Så det är bara testa dig fram. 92:an tar även i lite då och då med vinterhjulen på 205/55 R16... Så.. :)

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]