Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har märkt att min återcirkulering för kupeluften är konstant på. Lampan som indikerar att kupeluften är på lyser konstant oavsett vilket läge man ställer knappen i. Det blir dock en svag skillnad i ljusstyrka just när man slår om knappen för återcirkulering.
Jag får inga felkoder från OBD-uttaget. Så jag funderar på vad som kan vara fel? Någon som har en aning?

MVH Daniel
Jag tror du har fel på ECC-enheten, kanske bara knappen. Har själv sett lite konstiheter med rec och ac-knapparna, t ex att jag måste trycka hårt på ac för att den helt plötsligt börjar lysa "av" fast den är i läge "på".
Lycka till!
Det var samma problem som volvo854 råkat uför. plasstaget hade gått av. Sen har själva motorn som ska vrida på den också gått sönder. Så det blir till att låta den vara i öppet läge och bara tejpa stripa fast den så den inte låter när man kör. Har aldrig märkt någon skillnad tidigare när jag inte visste att det var ett fel. Tack så mycket för tipsen förresten!

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]