Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gant
Hallo
igår när jag skulle starta min bil , så gick det jätte trögt att få igång den, den malde en stund för att sen hoppa igång, var på varvet gick ner och den dog, hände 2 ggr, sen hoppade den igång och gick som vanligt igen, jag åkte en sväng så denn blev varm och provade att stänga av och starta igen och då funkade allt som vanligt..

nån som har haft samma typ av problem ??

tacksam för svar
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av Vojje
Gant skrev:
nä det finns inget fel på batteriet, bilen är nyservad, bränslefiltret bytt
Förhoppningsvis händer det inte igen.
Användarvisningsbild
av Huzzi
Det skulle kanske kunna vara LMM min v70 glt -97 gjorde likadant ett par gånger med några veckors mellanrum. Sen en dag så starta den o hade jätte pissig tomgång o så fort man gav lite gas dog den.. Då var de lmm som gått sönder.. För att pröva de så kopplar man bort kontakten till lmm o då ska den ha tomgång o kunna köra med bilen, dock är nog inte de o rekommendera nå längre stund. Men man kan ju flytta på den om den står olämpligt..
Men kan ju vara mycke annat också såklart :)
av Lövet
Tråd rensad från trams och otrevliga inlägg.
av Lövet
Ytterligare inlägg bortrensade eftersom det tydligen inte gick att hålla sig till ämnet.
Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]

Den här gången är det faktiskt Vol[…]

Får försöka med någon fuskla[…]

Ett tips för den som är på resande[…]