Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en 854 20v aut 2.5 från -92 som rubriken lyder och fått en felkod 4-2-3 på sockel A3 "TRACS-ventil, bruten krets eller kortslutning (endast bilar med TRACS)"

Har försökt googla mig fram och leta efter någon med samma problem på olika forum men hitta inget alls, vart den här Ventilen/kretsen sitter eller hur jag ska reparera problemet!

Har bytt Abs styrenhet idag pga att sockel A3 lös helatiden!

Mvh Jonnie
Har du Tracs på bilen?
*pettson* skrev:Tracs fanns inte 1992.
Av nyfikenhet, har du uppgift på vilket datum det infördes? Min bil (med tracs) är reggad tidigt januari -93 och borde då vara tillverkad i slutet av -92. Tänkte bara att det vore intressant att veta om det är monterat från fabrik eller eftermonterat på min.
Om jag inte har Antispinn, eller det är uppenbarligt då hon spinner loss endel!! Varför Lyser min ABS lampa och det är ända felkod jag får upp? Finns det något sätt att släcka den utan att plocka ut lampan. Har nollat flera gånger på diagnosen men lampan och samma kod dyker fortfarande upp!
Har inte testat och ta bort batteriet dock, men skulle det kunna lösa något?
av *pettson*
morson1 skrev:
*pettson* skrev:Tracs fanns inte 1992.
Av nyfikenhet, har du uppgift på vilket datum det infördes? Min bil (med tracs) är reggad tidigt januari -93 och borde då vara tillverkad i slutet av -92. Tänkte bara att det vore intressant att veta om det är monterat från fabrik eller eftermonterat på min.
Det kom med första turbomodellen som tillverkades sent 1993 och såldes som 94 års modell. Så jag förstår inte riktigt hur det kan sitta på en 93a? om det nu inte varit nåt speciellt med den från början?
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
volvojonnie skrev:Om jag inte har Antispinn, eller det är uppenbarligt då hon spinner loss endel!! Varför Lyser min ABS lampa och det är ända felkod jag får upp? Finns det något sätt att släcka den utan att plocka ut lampan. Har nollat flera gånger på diagnosen men lampan och samma kod dyker fortfarande upp!
Har inte testat och ta bort batteriet dock, men skulle det kunna lösa något?
Ditt styrdon letar efter en funktion du inte har på ditt ABS system rent mekaniskt.
Det är superlätt att åtgärda ditt problem. Ta ditt styrdon till ABS systemet. Ta bort det, lägg det på hyllan eller sälj det. Montera ett som hör till den aktuella ABS enheten du har istället. Alltså ett styrdon för bilar utan Tracs. På så vis kommer lampan att slockna utan fulknep.
av *pettson*
Får revidera mitt påstående. I volvos info från 1992 finns att det är tillval med TRACS.. Aldrig sett någon 92 eller 93 utrustad med det dock?
Men men är det så, så är det så.
Hursomhelst så går det inte att ha tracs styrmodul om man inte har tracs på bilen utan att abs systemet slås ut.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]