Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av azkida
Hej jag kan inte låsa upp bilen eller larma med min fjärr, C-lås fungerar om jag använder nyckeln i passagerardörren, Alla säkringar är hela och bilen larmas aldrig, Dioden i fönstret har slutat blinka. Har också kollat så att alla dörrar och bagagelucka är ordentligt stängda, Och innerbelysningen slocknar som vanligt efter ca 1-2min. Jag tror det är ett VGA 2 larm installerat i den. Fjärren har 2 knappar en som det står Luck/unlock på och den andra står det inget på.

Volvo 850 -95

Update:
Tog bort reläet till larmet och satte dit det igen, då hördes en kort tut-signal och dörrarna låste sig, Jahapp! tänkte jag och hoppades att larmet blivit "resetat", Testade med fjärren igen och det funkade inte, Tänkte då prova att programmera nyckeln till larmet igen med att vrida på tändningen 5 gånger och stanna på 5:e, Ja larmet gick och gick och gick, Lyckades inte programmera nyckeln så bilen är nu okörbar :).
Användarvisningsbild
av taxi
Kolla på skroten (eller volvo?) efter en atrapp/bygel som ersätter larmrelät/styrenheten, så blir bilen körbar. Volvoverkstaden kan också låsa upp larmet och kolla så fjärren funkar.
av azkida
Kan man bygla själv med en vanlig kabel? vet nämligen vad som behöver byglas. Och kommer det att hålla? :???: .
Batteriet är nybytt. Undviker gärna att ta bilen till Volvo då det brukar tendera att bli ganska kostsamt. Har också märkt att fjärren inte kan programeras om larmet aktiverats.

Tack för svar :)
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]