Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svahnström
Min lucka låser bara i första läget när man ska stänga. Står man å slår igen den många ggr så kan man lyckas få den att låsa helt. Vet att detta är vanligt på v70 då det är min andra som strular. Finns det nåt jag kan göra
för att smidigt lösa detta?
av hassehorn
Hade liknande problem på min V70 R -98. Man kan börja med att justera låsnäsan på karossdelen det sitter även här en svart plastbit som brukar vara bortsliten. För min del slutade det med att jag bytte hela låslistan i luckan. Köpte en på skroten.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
hassehorn skrev:Hade liknande problem på min V70 R -98. Man kan börja med att justera låsnäsan på karossdelen det sitter även här en svart plastbit som brukar vara bortsliten. För min del slutade det med att jag bytte hela låslistan i luckan. Köpte en på skroten.
Jag hade samma problem med stängningen av bagageluckan. För mig löste det sig av misstag. Jag hade fått en sten i "låsnäsan" och när jag smällde igen luckan så spräcktes ovan nämnda plastbit. När den var borta så fungerade låset perfekt(Det kan ju också vara så att stenen "justerade" låsmekanismen i luckan). Inga problem vare sig att "släppa" luckan(ja, gasdämparna var slut) eller stänga mer bestämt. Ibland har man alltså tur...för proceduren kan väl knappast rekommenderas för att laga något...
Nästa elbil från Volvo?

Jag är inte helt såld på raml&oum[…]

Silikon fungerar. Kompletterar man packningen m[…]

Urkopplad kabel/rör?

Ser inte ut som bromsrör utan en svart plasts[…]