Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maccan92
Heej!

Jag undrar hur bra t5 motorn är när det gäller att plåga den?
Om man har skött oljan och filter och sånt.. hur bra håller den då om den varit plågad?
Tänkte för bilen jag vill köpa har jag fått höra har gått hårt ibland..

Vad tror ni?

Mvh
av *pettson*
Eftersom det finns en uppsjö av 850s med turbo så försök köp en som inte gått hårt om du inte är väldigt kunnig på att skruva eller har mycket pengar, allt som används hårt oavsett vad det heter, slits.
Hur mycket det slits beror på exakt hur den körts. Att sköta oljebytena är inget som gör att bilen slits mindre på alla sätt och vis. Inte på nån bil, turbo eller inte.
Det säger inget om oljenivån legat lågt, bilen plågats kall, eller om den alltid skötts så perfekt med oljan, det säger inget om bussningar i subframe, länkarmar, inget om växellådan vad den fått utstå. Inget om knutar eller drivaxlar eller för den delen turbo eller vevstakar.
Användarvisningsbild
av goransson89
Sen är det ju skillnad på folk och folk... Plågar lilla "Anton 18år" bilen och inte har nån koll på vad han gör så kan låda, koppling osv vara i riktigt dåligt skick.. Kör däremot någon med lite hjärna så KAN den må bättre.. Min bil får stryk dagligen (Förutom när tjejen har den då ;) )
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]