Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har problem med min farthållare (855 R '96). Har läst alla foruminlägg jag kan hitta, men blir ändå inte klok. Det beskrivs att jag ska kunna ställa in givarna genom att trycka ned pedalen och sen dra ut en "pinne", i alla fall på bromspedalen. Sedan nån liknande lösning för kopplingspedalen? Jag hittar dock inte dessa "pinnar". Jag laddar upp två bilder här, skulle någon händelsvis kunna markera i Paint och maila eller lägga upp bild ([email protected]) med nån pil eller beskriva vart det sitter?

Mvh

/ Per

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Cigarettminut, redigerad totalt 0 gånger.
Cigarettminut skrev:Jag har problem med min farthållare (855 R '96). Har läst alla foruminlägg jag kan hitta, men blir ändå inte klok. Det beskrivs att jag ska kunna ställa in givarna genom att trycka ned pedalen och sen dra ut en "pinne", i alla fall på bromspedalen. Sedan nån liknande lösning för kopplingspedalen? Jag hittar dock inte dessa "pinnar". Jag laddar upp två bilder här, skulle någon händelsvis kunna markera i Paint och maila eller lägga upp bild ([email protected]) med nån pil eller beskriva vart det sitter?

Mvh

/ Per

Bild

Bild
Ä Ta lös den så förstår du hur du skall lösa problemet.
På första bilden är det bromsljuskontakten du ser, ovanför den bör du hitta "pinnen" till farthållaren.

Farthållarekontakten (pinnen) har jag ringat in med rött på denna bilden
Bild

Den ser ut såhär borttagen, pilen visar riktningen mot pedalen
Bild

För att justera så trycker du ner pedalen samtidigt som du drar ut pinnen, sen är det klart.

/Kalle

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]