Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MaxxeT
Hejsan, har fått chansen o köpa en billig t5a för ungefärr 6000kr.
Dock så fick jag reda på att de har varit stopp i vevhusventilationen och han sköt oljefiltret? :o

Är den värd o köpa? Är student och pluggar tycker om o skruva med bilar, har ingen direkt inkomst.

Vad kan de kosta o fixa problemet? Vet att jag behöver nytt oljefilter och ny topplockspackning.

Men kan toppen ha gott åt helvete? en utbytes topp kostar ju skapligt mycket.
Killen vet inte hur de är med toppen eller så, och de är ju inge direkt man ser om kanalerna mellan vatten o olja har gått åt helvete.

Äre värt o chansa på att toppen är hel? Vad äre som behöver göras på bilen? Har tillgång till verktyg.

Ursäkta för alla skrivfel!
Mvh Max.
av *pettson*
Stopp i vevhusventilationen skjuter inte några oljefilter. Men man kan skjuta ett sådant.
Det finns anledningar till varför det kan hända och INGEN av dom är en billig anledning.
Det han menade var troligen att han sköt oljeavskiljaren. Det betyder kortfattat att bilen är direkt misshandlad.
Att byta topplockspackning är material för drygt 3000kronor. Då tillkommer naturligtvis ny olja, nytt oljefilter och ny glykol osv utöver det priset. Sen var det ju om topplocket mådde bra? Gör det inte det är det direkt runt 3000kr på skroten för ett vettigt lock. Eller drygt 4000kr som startpris för att lämna in topplocket och helrenovera det. Så var det ju maskinen i övrigt som mår hurdå utöver det som är sagt?
Eftersom du inte har ekonomi eller nån jättestor mekvana och gott om plats och maskiner så snälla låt bli bilen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
MaxxeT skrev:stopp i vevhusventilationen och han sköt oljefiltret?
Näe... :roll: Det hänger inte ihop.

Jag har sett tillräckligt av såna där för att dra åt mig öronen. Gasglad 18-åring med fullt uppvriden pysventil i handskfacket, krokiga stakar och sönderspikade kolvar...
av MaxxeT
Tackar för era svar, men han sa att han sköt oljefiltret..
men han kan ju prata mycket och han verkar ju som en äldre person han verkar bortåt 40år.

men låter som de är inte något o ha isåfall.

Tackar för era råd !
Nästa elbil från Volvo?

Jag är inte helt såld på raml&oum[…]

Silikon fungerar. Kompletterar man packningen m[…]

Urkopplad kabel/rör?

Ser inte ut som bromsrör utan en svart plasts[…]