Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ställde 2 bilar emot ett garaget för vi skulle ställa in strålkastarna, bilarnas lyse stod väl på ca 5-10nin MAX! nu när man försöker starta s70n så händer inget, man hör ett ljud varje gång man försöker starta bilen, låter som det är batteriet, eller kan det va startmotorn?

när vi köpte bilen i somras, så åkte vi och testade bilen och kom tillbaks nästa dag men då starta inte bilen då han hade haft öppna alla dörrar och dammsugit ut bilen mm,, så det borde väl va batteriet som är dåligt? tänkte vänta tills imorgon och starta bilen,
Min var lika dan innan jag bytte batteri till förra vintern. Räckte man hade lyset på några minuter så var den död. Stara ej på bilprovningen efter de kollat lyset så då skämmdes jag lite :oops:
Nytt batteri sen fungerade det :D
Nexus skrev:Min var lika dan innan jag bytte batteri till förra vintern. Räckte man hade lyset på några minuter så var den död. Stara ej på bilprovningen efter de kollat lyset så då skämmdes jag lite :oops:
Nytt batteri sen fungerade det :D
Bilen borde blivit underkänd eftersom hade du hamnat i ett läge där varningsblinkers varit påkallat hade de inte fungerat särskilt länge.
Batteriet kapacitet är dock inget bilprovningen kollar så den borde inte alls bli underkänd och det blev den säkert inte heller.
Sen kan man tycka att det vore bra at ha ett bra batteri så den klarar som du säger att står med varningsblinkersen igång.
Detta är dock upp till föraren/ägaren.
Det är klart att den inte blev underkänd, i vart fall inte på den punkten, eftersom det inte ens är en punkt i bes.protokollet.

Dock håller jag inte med om att det är upp till föraren/ägaren. Det kommer inte heller du att tycka den dagen en kolsvart bil vid vägkanten plötsligt uppenbarar sig. Typiskt livsfarligt.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]