Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Har ett problem med värmarkontakten på bilen. Sätter jag i sladden så går säkringen! Har ny anslutningsladd men i kontakten på bilen är det ärgat på dom tre stiften, kan det påverka? Kan det räcka med oxidrengörare eller dylikt? Alt 2 blir väl byta av kontakten om den går att byta separat och isåfall är det någon som har koll på hur man går till väga?
Gör ren stiften du men det räcker nog inte bara med elektronikrengörare utan du får försöka komma å med t.ex. lite smärgel.När det gäller säkringen så undrar jag om du möjligen har en kupevärmare igång också och kanske en underhållsladdare för batteriet. Vad är det för säkring i kretsen för 220-Voltsuttaget? Kontrollmät motorvärmarkabelarna i bilen så det inte är kortis där och givetvis skall inte nätspänningen vara ansluten då utan du skall Ohmmäta kablaget.

Mvh GK
GK: Jepp, kupevärmare går också dock ingen laddare. Det fungerade bra förra vintern så säkringen bör väl räck till, dock vet jag ej amperen. Automatare iallfall, bor i hyresrätt med sån där digitalt timerskåp till värmaren. Är det smartare att byta ut kontakten mot en ny kanske?
Rapport: Efter rengöring med 5-56+tryckluft och typ piprensare funkar det fint igen! Testade även utan kupéfläkten och det var ingen skillnad, säkringen gick ändå. Såg dock att kontakten var lite sprucken i infästningen mot frontplasten så det kan nog bli byte vad det lider! Tack för input!

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]