Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sylta
Jo jag har läst och tittat på bilderna och han har ju helt klart haft det svettigt en stund. :-)-)
Jag har sökt här och på andra ställen men hittar ingen tråd om detta mer än den jag länka till.
Borde ju inte va ett så ovanligt problem.

Men det är klart att behöver man använda taljor och prylar så ... (I)
Jag får väl kolla va Volvo vill ha för bytet. :(
av nypa00
Här är en tråd om de bärarmsfästena.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&p=236278

Jag har bytt på min bil. Lämnade dock den till en verkstad som bytte dels dessa samt även bäramrsbussningarna, tyckte det var lika bra att byta när man ändå gjorde jobbet.
Såg ut att vara för mycket jobb att göra det själv,
av *pettson*
sylta skrev:Jo jag har läst och tittat på bilderna och han har ju helt klart haft det svettigt en stund. :-)-)
Jag har sökt här och på andra ställen men hittar ingen tråd om detta mer än den jag länka till.
Borde ju inte va ett så ovanligt problem.

Men det är klart att behöver man använda taljor och prylar så ... (I)
Jag får väl kolla va Volvo vill ha för bytet. :(
Nej nämner du taljorna och idiotin han använde först.. då har du tittat på bilderna och inte läst alltihopa. Precis som jag misstänkte. Läs ALLT igen så ska du se att det står nåt helt annat längre ned.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Läste länken och är imponerad av killens tålamod och uppfinningsrikedom. Genom "Trial and error" så löste han problemet trots att han tydligen bara hade standardverktyg. En sann hemmamekarnas "hjälte" (W)

Mvh GK
av sylta
Se där ja det fanns en länk.Jag fick ett pris på Volvo,4100:- då ingår byte av ena fästet + material,hjulinställning och "släckning" av dom andra tvåorna jag fick på besiktningen,(glapp i spindelleder och ett skadat däck). Jag har bytt båda länkarmarna fram själv. Ganska okej pris eller?
Användarvisningsbild
av Hjulvridarn
sylta skrev:Se där ja det fanns en länk.Jag fick ett pris på Volvo,4100:- då ingår byte av ena fästet + material,hjulinställning och "släckning" av dom andra tvåorna jag fick på besiktningen,(glapp i spindelleder och ett skadat däck). Jag har bytt båda länkarmarna fram själv. Ganska okej pris eller?
Om du har bytt något själv får inte verkstaden "släcka" de anmärkningarna!
Men det är de som kan bli av med ackrediteringen (och i extremfall, kan du få förläggande från transportstyrelsen att ombesikta) om det kommer fram att de inte uppfyller kraven.
av sylta
Så dom kan inte ta bort t.ex. anmärkningen på däcket som jag ju åtgärdat genom att skifta till vinterdäck.Jag får skifta tillbaka och skicka med vinterdäcken så verkstaden byter menar du.Nja då åker jag nog hellre en km extra till bilprovningen och betalar dom 200:- istället.

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]