Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrwester
Hej, flyttade jag bara till Göteborg från USA och är i färd med att leta efter en begagnad bil. Jag tror att en 855 eller tidig V70 kombi kommer att vara bra för mig. Jag söker en med passagerarkrockkudde. Kan någon berätta för mig när passagerarkrockkudden blev standard? Jag vet i USA varje Volvo hade passagerarkrockkudden efter 1995, men jag ser flera på blocket.se eller bytbil.com som inte tycks ha krockkudde på passagerarsidan. Vissa är så sent som år 2000 V70. Alternativt någon som vet av andra källor än de som anges ovan för att hitta bra miljöbilar? Jag är villig att betala lämpligt för en välskött bil. Tack,

Mike
--------------google translate below--------------
Hi, I just moved to Gothenburg from the USA and am in the process of looking for a used car. I think an 855 or early v70 station wagon will be good for me. I am looking for one with passenger airbag. Can someone tell me when the passenger airbag became standard? I know in the USA every Volvo had passenger airbag after 1995, but I am seeing several on blocket.se or bytbil.com that do not appear to have passenger airbag. Some are as late as year 2000 V70s. Alternatively does anyone know of other sources besides those listed above to find good clean cars? I'm willing to pay appropriately for a well maintained car. Thanks,

Mike
Användarvisningsbild
av olindh
Hej! Välkommen till Sverige och jagrullar. Passagerarkrockkudde har aldrig varit standard i Sverige på dom modellerna, alltid tillval.
av Saxofontrollet
Jag har en 855 T5 -96 Belgienimport, och till synes finns en krockudde på högersidan. MEN, när ja hade bort överdelen av brädan, fanns där bara en kudde, men ingen kabel. Jag letade halv ihjäl mig efter kontaktstycket till den men det finns helt enkelt inte. Dock finns alla jävla dekaler runtom i bilen för just kudden, och SRS-lampan lyser inte som den borde göra om kudden inte är inkopplad. Så tydligen finns vissa bilar med kudde fast kudden inte är i funktion.
För en T5a kan väl knappast ha gått som taxi och det är därför kudden är bortkopplad?
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?