Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zycron12
Hej igen!

Bilen som jag investerade i för ett par månader sen krånglar igen (V70 XC -99). Börjar bli lite trött på det men vad ska man förvänta sig av en gammal bil? :P

Nu är det så att ABS-lampan, motorlampan samt en lampa som ser ut som en bil som sladdar (vet inte om denna bil verkligen har antispinn?) De lyser bara ibland. Brukar tända och släcka sig under körning. Detta har blivit sämre de senaste dagarna. När jag var ute och körde igår så kände jag att ABSen hade lagt av. Fungerade igen när jag pumpbromsade. Detta har hänt en gång till sen dess. Ganska jobbigt för den bromsar inte alls när detta händer utan det känns som att det är ett kugghjul som har gått ur led under pedalen. Är det något särskilt när det är automatlåda?
Är detta något typ fel av något slag? Enkelt att åtgärda? Förutom det uppenbara att läsa av felkoder.
I övrigt har jag behövt byta strömställaren i vänster dörr då både rutor, bakspeglar och taklucka la av.
Kan även tillägga att bilen drar 1,4 vilket jag tycker är lite mycket men det kanske ska vara så?
av oldtimersmc
Kolla "pullsgivarna" dvs abs kugg kransarna de brukar spricka och då så får man dessa problem kolla NOGA SOM FAN!!! asså nästan förstorningsglas
av oldtimersmc
Är ett billigt problem ca 300 kr
Användarvisningsbild
av taxi
Börja kolla fram, och snurra hjulet så ser du hela varvet på kransen. Till de framhjulsdrivna finns drivknut komplett med krans för 700 kr på biltema, vet dock inte om det är samma till din?
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?