Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xviruz
Hej

Tänkte höra med er om det finns någon som vet om det går att trimma min bil

1. skruva turbon?
2. chippa?
3. ny turbo? större? mindre?
jag har bytt till öppet luftfilter biltema "ja jag vet" :)
jag har byggt nytt avgasrör från bakaxeln har nu mera dubbla pipor ut
2,5 tum hela vägen utan dämpare låter helt perfekt
lite jobbigt vid 100 km/h där av att jag vill trimma den

någon som kan hjälpa mig med detta?

mvh X
Användarvisningsbild
av Nexus
ja du kan chippa den till börja med. Blir en bra mycket starkare karaktär på motorn. men den kommer fortfarande låta vid 100km/h......
av Xviruz
inte? :( trodde det skulle göra det efter som att den känns som om den får arbeta för att den är tung lite mer pålar i sig klarar den av det bättre ? jaja jag njuter av det mer tjejen som stör sig.
men vad är bäst går det bara skruva upp den lr spikar den då? är inte ute efter 500 hästar är bara ute efter att få en piggare bil och dra morsan haha
av *pettson*
Du får skruva på turbon om du vill? Det är du som offrar din motor. Laddtrycket är mjukvarustyrt.
Du kan skruva men får varken med tändning eller bränsle vilket gör att lyckan oftast bli kortvarig..
Annars finns det chip som löser det här med lite extra effekt på korrekt mjukvaruvis precis som nexus redan berättat för dej.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Xviruz skrev:inte? :( trodde det skulle göra det efter som att den känns som om den får arbeta för att den är tung lite mer pålar i sig klarar den av det bättre ?
Vill du slippa resonensljudet vid 100 km/h så har man rätt bgränsat med valmöjligheter: Antingen helt enkelt undika att åka i den hastighet ljudet uppstår då det beror på motorn varvtal. Alternativet annars är extra ljudisolering.
Xviruz skrev:men vad är bäst går det bara skruva upp den lr spikar den då? är inte ute efter 500 hästar är bara ute efter att få en piggare bil och dra morsan haha
Vill du ha mer effekt så är det ett chip som gäller. Visst kan man ställa upp laddtrycket. Men det ger bara ökad risk för att motorn ska gå sönder. Och ger inte i närheten av samma prestandanivå som ett chip.
Användarvisningsbild
av goransson89
På kompisens bil hade slangen till wastegateklockan gått av... Vilket resulterade i att den ladda så mycket det gick... Men så fort det blev för högt laddtryck så dog bilen.. dvs. att i hans bil måste det finnas inlagt i boxen att slå av tändning osv när laddtrycket blir för högt? Lagade slangen och sen blev han bra. :)
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?