Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johnnywallin
Ja har en Volvo s70 fr. -97. Min lamda-lampa lyser o ja har bytt den andra givaren. Den längre bak på avgasröret. Men den lyser iaf. Jag fick tipset att kolla på "avgasreningsmotorn" som sitter under batteriet. Fastskruvad under plattan som batteriet står på. D kunde va vatten i den el dyligt. Men den va helt torr. Däremot så kom d inget ström till den. Ja vet ju inte riktigt hur den funkar om den ska ha ström hela tiden osv. Är d någon som har någon idè o om hur ja kan fixa?
Användarvisningsbild
av js1
Börja med att ta reda på felkod istället för att chansa.
av Johnnywallin
Har lämnat in den på en verkstad för att felsöka o dom sa att d va där ja skulle kika. Så d e inte helt taget i luften. Någonstans där ska felet va.
av *pettson*
Johnnywallin skrev:Har lämnat in den på en verkstad för att felsöka o dom sa att d va där ja skulle kika. Så d e inte helt taget i luften. Någonstans där ska felet va.
Återigen som skrivet i många många svar: Det är ganska ointressant vad andra sagt och hur dom eller en själv tolkat koderna. KODERNA i orginalform är det enda som är intressant.
Sen efter det svaret..
Exakt VAD har dom presenterat för dej?
För du har ju lämnat in och fått ett svar du har betalat för.
Det svaret kan inte vara att nån pekar med hela handen och säger * där är nåt som kanske är fel* till kunden, det finns det inte många kunder som betalar.
Har verkstan FELSÖKT så har du också fått ett klart svar med vad dom hittat.
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?