Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
En vän har köpt sig en 855 -96 som är importerad från Tyskland för ett gäng år sedan, och givetvis så finns det bara en tysk bruksanvisning med.

Någon som vet vart man kan få tag i, eller som kanske har en svensk bruksanvisning som PDF?

På Volvos hemsidan hittar jag inga bruksanvisningar till äldre bilar än 2003...
Klart att det går att köpa en på skroten, men jag är inte så dum att jag först köper en på skroten och sen frågar om det kan finnas nån som har den som PDF! :wink:

Eftersom det finns PDF-manualer till alla nya bilar tänkte jag att det funnits till äldre med, men att Volvo valt att inte ha dom på hemsidan längre.

Men tack för sökningen *pettson*! :D
av *pettson*
Ahh okej nej så dum är man ju inte naturligtvis, det smarta valet är att man istället för att ha en bok fysiskt för drygt 200spänn med frakt på svenska, så går man ut i ett forum för att hitta en PDF på engelska för nedladdning, och eventuellt då skriva ut.
Mycket logiskt.
Alla är vi nöjda med olika..
Eftersom jag sitter vid en dator hela dagarna och har en bamseskrivare 3 meter bort så faller det sig naturligt att på detta sätt spara 200:- åt en vän om så möjligt! :wink:
Variosboy skrev:Eftersom jag sitter vid en dator hela dagarna och har en bamseskrivare 3 meter bort så faller det sig naturligt att på detta sätt spara 200:- åt en vän om så möjligt! :wink:
Gratis är gott! :D
av *pettson*
ÄRRet skrev:
Variosboy skrev:Eftersom jag sitter vid en dator hela dagarna och har en bamseskrivare 3 meter bort så faller det sig naturligt att på detta sätt spara 200:- åt en vän om så möjligt! :wink:
Gratis är gott! :D
Nej så kan det inte vara ment? Du menar att nån annan får betala så man själv slipper? Varken material, eller maskin eller nåt annat är gratis.
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?