Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tja, går nu ivägarna o byta bort min Audi A6 Quattro mot 2 850. en 850 glt 170 hk 93a och en 855 T5 95a!
GLTn går bra, men 855an e kopplingsras.
så frågan är då, är det jobbigt att byta kopplingen på den? bilen har gått 20.000 mil.. rostfri stortsätt.
går det att lossa lådan och dra bak den lite o komma åt? el måste den ut helt?

vad är det lättaste?

verktyg o plats är inga problem, har dock inte lift!

tacksam för snabba svar. byter antaligen imorgon.

MVH
Senast redigerad av 1 turboälskare, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Bäst är att ha en bock över motorn mellan skärmarna när man sänker ner det går också med 2 domkrafter men mycket mer jobb.
av turboälskare
StefanT5 skrev:Bäst är att ha en bock över motorn mellan skärmarna när man sänker ner det går också med 2 domkrafter men mycket mer jobb.
okey du menar inne i motorrummet? typ på skärmen och mot? jag har kanske tillgång till en sådan dom har på verkstan som man kan hänga hela motorn på.
bilen är hämtad igår, och testkörd bilen funkar på alla växlar. så nu tror jag Kanske har hittat fel på kopplingen.
om jag har tur, så är det bara denna ring som är trasig. den sitter i slavcylindern till kopplingsarmen
Bild
nu gäller det bara att få tag i en ny sådan ring!
har ringt runt till flera företag, men ingen har en sådan, utan det är bara kompletta slavcylinder.
Användarvisningsbild
av Nilaya
Det är bara att byta hela kolven. Den gummitätningen går nog ej att köpa löst. Jag har en eller två slavcylindrar liggandes om du är intresserad. Skicka PM isåfall.
jo då. gick en till bilverkstad o köpte en för 20 kr, så nu har jag 2 st! hehe
meen de va inte där problemet satt. utan vi såg senare att problemet satt inne i bilen. den tappade trycket vid pedalen, så det läckte ut på golvet. men vi gick till skroten o köpte ny! adcenter hade beställningsvara på den upp till 2 veckor. o det palla ja inte o vänta. tog ca 5 timmar och byta den, inkl åkandes till skroten och montera isär den där också! bytte allt i ett. slang o rör osv. allt!
tack ändå Nilaya
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?