Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en S70 -00 med extraljusramp under regskylten fram, precis som ganska många S o V70 jag sett i samma årsmodeller (se bildlänk).

För ett tag sen så bytte jag två av lyktorna o idag bytte jag de andra två, jag vill inte ha rostiga o fula reflektorer, men så helt plötsligt så lyser dom inte! Vanliga helljuset fungerar iaf som det ska.

Jag har inte hittat några trasiga säkringar, ej heller nåt "original" dedikerat relä till extraljusen. Kabelstammen går upp under underkörningsskyddet o jag hade inte tid idag att skruva loss o kolla efter nån ev. hängsäkring där.

Nån som vet om denna extraljusramp är monterad "original" från Volvo? Nån som vet om det finns separat säkring eller relä till extraljusen o isf var de sitter?

http://forumbilder.se/Templates/Pages/S ... =Extraljus
underkörningsskyddet? varför har man dragit kabel så lågt? Min drog jag på sidan om kylaren men lossa "underkörningsskyddet" är ju iofs simpelt bara en skruv på varje sida om jag inte minns fel.
Nexus skrev:underkörningsskyddet? varför har man dragit kabel så lågt? Min drog jag på sidan om kylaren men lossa "underkörningsskyddet" är ju iofs simpelt bara en skruv på varje sida om jag inte minns fel.
Jag får ta o göra det när orken kommer tillbaka. 8)
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?