Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ToZsE
Abs lampan lyser och säger höger fram å högerbak bruten krets men höger bak säger den oxå en hel radda med andra felkoder. kan det var ABS styrenheten som givit upp? läste något om om konstant sken vid start så kan det inte vara Tandhjulet/kransen?

Tack så mycket på förhand!
av *pettson*
ToZsE skrev:Abs lampan lyser och säger höger fram å högerbak bruten krets men höger bak säger den oxå en hel radda med andra felkoder. kan det var ABS styrenheten som givit upp? läste något om om konstant sken vid start så kan det inte vara Tandhjulet/kransen?

Tack så mycket på förhand!
Det kan vara det.. det kan vara en hel radda andra saker...
En sak är t.ex GLE 92. Då fanns bara GLT. GLE kom först 1993.
Det går inte att ta fram den exakta orsaken till dina problem utan att felsöka bilen på ett eller annat sätt.
Det blir bara lösa gissningar och inget av det lär förmodligen lösa dina problem om man inte har en massa tur bara.

Återkom med kod/er, inte dina tolkningar utan i sifferform. Angivet i vilket uttag och vilken kod.
Har du själv tittat på bilen visuellt? Kikat på säkringar, anslutningar, kikat ut på kablagen i bakvagnen som faktiskt sitter helt synliga?
av ToZsE
För det första så är min bil en GLE enligt reg nr. å jag har kollat säkringar å kontakter kan kolla nogrannare i veckan.

Tack för snabbt svar :D
av nypa00
3-1-3 V Bakhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning
3-1-4 H Bakhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning
3-2-4 H Bakhjulsgivare - oregelbunden signal vid hastighet överstigande 40 km/h
2-1-4 H Bakhjulsgivare - ingen signal vid rörelsestart
1-2-4 H Bakhjulsgivare - felaktig signal vid hastighet understigande 40 km/h
Felkoderna hittar du här, http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941

Verkar lite som att dina givare bak inte riktigt fungerar, nollställ felkoderna och se vilka som poppar upp igen.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]