Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mkjn
Har ett stort problem nu när jag satt i en baslåda i bakluckan, Så skrammlar det så jävligt. Jag har monterat bort regplåten för jag väntar på en ny men det skrammlar fortfarande väldigt mycket. Det är ju plast ovanpå metallen som skrammlar.

Någon som fixat det på sin s70? Ska försöka fixa tanklocket också. Hatar verkligen när det skrammlar så mycket där bak så det låter in...
av *pettson*
Är baslådan korrekt beräknad och ljudet har fri väg, så ska ju inte större delen av basen hamna i kofferten, då ska det heller inte vibrera så fantastiskt där. Lättare börja i den ändan. Annars finns inga tricks. Det blir till att plocka ned bilen fullständigt och börja plocka ihop den en del i taget för att se vad som rör sej och varför det rör sej samt utröna vad du ska göra åt det då man inte kan lösa problemet likadant på precis allting.
*pettson* skrev:Är baslådan korrekt beräknad och ljudet har fri väg, så ska ju inte större delen av basen hamna i kofferten, då ska det heller inte vibrera så fantastiskt där. Lättare börja i den ändan. Annars finns inga tricks. Det blir till att plocka ned bilen fullständigt och börja plocka ihop den en del i taget för att se vad som rör sej och varför det rör sej samt utröna vad du ska göra åt det då man inte kan lösa problemet likadant på precis allting.
Lådan har precis dom måtten som basarna skall ha, har fått ritningen från tillverkaren så den ska vara riktig.
Fri väg, menar du att tex köra med skidluckan nere då? annars är det ju rätt instängt där bak..
Det som vibrerar är plasten där bak på själva luckan. Tänkte om man kunde plocka av plasten inifrån och sätta fast den med dubbelhäftande tejp också så den inte ligger och slår hela tiden.
Mkjn skrev:Det som vibrerar är plasten där bak på själva luckan. Tänkte om man kunde plocka av plasten inifrån och sätta fast den med dubbelhäftande tejp också så den inte ligger och slår hela tiden.
Så gjorde jag på en bil jag hade en gång för länge sen. :-)-)

Har ännu inte kommit till skott o placerat en baslåda i min S70 men jag misstänker att jag får göra förändringar för att inte bilen ska skramla ikapp med basgångarna.
RickardGbgS70 skrev:
Mkjn skrev:Det som vibrerar är plasten där bak på själva luckan. Tänkte om man kunde plocka av plasten inifrån och sätta fast den med dubbelhäftande tejp också så den inte ligger och slår hela tiden.
Så gjorde jag på en bil jag hade en gång för länge sen. :-)-)

Har ännu inte kommit till skott o placerat en baslåda i min S70 men jag misstänker att jag får göra förändringar för att inte bilen ska skramla ikapp med basgångarna.
Ska plocka av och kolla under tyget i luckan om det sitter skruvat eller med clips. Har plockat av vingen som skramlade mest och imorgon ska jag åka till volvo och köpa monteringssats så den sitter ordentligt !

Under plasten ska jag sätta dubbelhäftande tejp eller kan jag limma dit småbitar av sittunderlag? Limma för dom inte ska flytta på sig när det vibbrerar... Och om det är under plasten syns det ju inte häller bara den inte slår så mycket..
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?