- fre 26 aug 2011, 19:53
Har en 850 -95, köpte en av biltemas stereo men funkar inte som den ska, lämnade in den på biltema och dem har haft den i snart 3 veckor utan att uppleva några problem, den är monterad i en bil som en i kundtjänst har för att köra till och från jobb. Det är andra stereon därifrån, samma fel på den första.
Han sa att det kan vara så att det är något fel med strömförsörjningen till stereon, felet är att när man svänger i t.ex. en rondell så spottar den antingen ut skivan eller startar om den, har man den på USB/SD så startar den CD:en, i radioläge så startar den också CD:en.
Nu har jag den gamla i, vilket funkar utmärkt, en gammal kassetare, Clarion tror jag.
Har inte en aning om vad som är fel, någon som vet???
Han sa att det kan vara så att det är något fel med strömförsörjningen till stereon, felet är att när man svänger i t.ex. en rondell så spottar den antingen ut skivan eller startar om den, har man den på USB/SD så startar den CD:en, i radioläge så startar den också CD:en.
Nu har jag den gamla i, vilket funkar utmärkt, en gammal kassetare, Clarion tror jag.
Har inte en aning om vad som är fel, någon som vet???
Kör så det ryker :)
Innehar en OBDII scanner och VIDA/DICE.
Aktuell bil: V70II 2,5FT -11 R-design Limited(AutoTech Steg 1, 270Hk B95, 300Hk E85)
Tidigare bilar: V70N -02 2,4T 250Hk(Optimerad) & 850 2,5 GLT -95(Chippad)
Innehar en OBDII scanner och VIDA/DICE.
Aktuell bil: V70II 2,5FT -11 R-design Limited(AutoTech Steg 1, 270Hk B95, 300Hk E85)
Tidigare bilar: V70N -02 2,4T 250Hk(Optimerad) & 850 2,5 GLT -95(Chippad)
- By Dieselvolvo