Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steffe69
Har bytt motor i bilen. Motorn går kanon bra men får inte automaten att driva. Den nya motorn va en manuell men vi har satt över allt från min automat till den nya motorn. Tips om vad det kan vara för fel tack :D
av *pettson*
Steffe69 skrev:Har bytt motor i bilen. Motorn går kanon bra men får inte automaten att driva. Den nya motorn va en manuell men vi har satt över allt från min automat till den nya motorn. Tips om vad det kan vara för fel tack :D
Finns en miljon saker som kan gå fel? Enklast är väl att ni felsöker?
Förutom att en drivaxel (vänster)kanske inte sitter i ordentligt kan lägena vara feljusterade. Eller inte skruvat fast turbinen i medbringarplåten på motorn. Eller inte tillräckligt med olja eller så saknas styrdonet.... Ja det är oändligt. Kanske dags att ni lugnt och metodiskt går igenom installationen?
av Steffe69
Vi provade lufta igår men den bara droppar lite. Det lustiga är att det minskade inget på stickan heller. :( . När man lägger i en växel så ändrar motorn varv tal på alla växlar men det händer inget, inte ens ett litet ryck.
av freak
Då kan det tyvärr vara så att ni fått konvertern fel i växelådan (Om den nu är dragen i medbringarplåten) det första konverten snurrar på är oljepumpen i lådan
, kommer den nu fel är det stor risk att oljepumpen i lådan gått sönder vid montering .
Det ska pumpa olja direkt när du startar motorn.
av Steffe69
Har kollat runt lite och vi tror att det är innerdrevet till olje pumpen tyvärr :( . Ska kolla upp det i morgon. Återkommer med svar på vad vi hittar. Är det någon som vet vad ett sånt kan kosta? Är till en GLT om det har någon betydelse. Steffe
av Steffe69
Hittade en liknande tråd här under dagen. Vad jag förstår så hade han bytt sin del. Så vi hoppas på att det går att byta bara den. Tack för ditt stöd :D
Bromsrör höger fram

Då bör konan vara rätt. Men vad me[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]

Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]