Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Helt ny här på forumet - gammal 700/900-fantast som nu köpt min första 850. Har pluggat och bott så att jag inte behövt bil på typ 5 år - så man har kommit av sig lite...

Är ju också lite ovant med framhjulsdrift och tvärställd motor - men förhoppningsvis ska man lära sig lite om även denna bil.

som sagt - köpte häromdagen en 850 96a som gått 23200. Idag är kamrem, fläktrem, vattenpump, olja och filter och vatten bytt. Hoppas den ska kunna gå ett tag.

Nu till frågan - det satt en vinge med bromsljus på den när jag köpte den - dock har fästet till vingen släppt på ena sedan då clipsen har knäckts.

Så idag köpte jag en ny monteringssats på volvo då jag gärna vill att vingen sitter ordentligt.

Det jag undrar är vart kabeln till bromsljuset går någonstans?

Jag har också förstått att vingen sitter med dubbelhäftande tejp i mitten? Jag kommer ju att behöva rycka och dra lite för att få bort den - och jag behöver ju veta hur kabeln till ljuset sitter så att jag inte rycker för mycket och råkar dra sönder kabeln

Någon som plockat av och satt dit sådana här vingar?
aha!

Tack nexus - nu är jag med!

Är där lite "slack" att ta av på den kabeln?

Jag tänker att när jag rycker och sliter och försöker få bort vingen som då sitter tejpad i mitten - när den plötsligt säger plopp och lossnar - kommer jag då rycka sönder kabeln också?

Hur hade ni gjort?

Vingen sitter alltså på men clipsen på vänster sida har brutits så den sitter inte på vänster - alltså slår och skranglar den när man stänger igen bakluckan.

Har alltså köpt en monteringssats med 4 nya clips och alla tejpbitar
vet inte hur mycket slack det kan vara på kabeln. Beror nog på den som tidigare monterat men är du osäker så lossa klädseln på bakluckan. Kontakt stycket(gult) ska tydligen sitta där.

Håller med, tycker designen ändå […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]