Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stoffeoo
Tja behöver lite hjälp med min v70 glt 98a.
Motorelfelslampan lyser trots byte av lambda(behövde göra ändå)
Cruisen fungerar inte men den va trasig långt innan lampan tändes .
Bilen går hur bra som hälst så jag blir tokig på detta.
Köpte en fel kodsläsare på tradera men får bara : no responce from car:så bra va den.
Så några bra ideer våre underbart :roll:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Prova att ta av kabelskon från batteriets minuspol några minuter och sätt sedan tillbaka kabelsskon och se sen om lampan slocknat.

Mvh GK
av *pettson*
stoffeoo skrev:Tja behöver lite hjälp med min v70 glt 98a.
Motorelfelslampan lyser trots byte av lambda(behövde göra ändå)
Cruisen fungerar inte men den va trasig långt innan lampan tändes .
Bilen går hur bra som hälst så jag blir tokig på detta.
Köpte en fel kodsläsare på tradera men får bara : no responce from car:så bra va den.
Så några bra ideer våre underbart :roll:
*trots byte av lambda*... minsann det var ju konstigt? Det är ju bara drygt 30 koder inkl automatlådan om man har en sån som kan tända lampan.
Lambdasonden står ju för några av dom bara. Sen finns det gott om andra saker som tänder den. Plus naturligtvis att sonden ofta får skulden för nåt den inte gjort.
Till exempel = Får du ett vacumläckage så är det sonden som reagerar och koden pekar då på sonden, men sonden är inte problemet då .
av stoffeoo
Byte av sonden blev både plus o negativt det negativa är att den kostade 1500kr och lampan lyser ändå men det positiva är att den drar mindre bensin enligt färddatorn !
av *pettson*
stoffeoo skrev:Byte av sonden blev både plus o negativt det negativa är att den kostade 1500kr och lampan lyser ändå men det positiva är att den drar mindre bensin enligt färddatorn !
Det negativa är att .. det kan den göra ändå när problemet är åtgärdat.
av falck223
bara en tanke, jag hade ett samma prob med min 850 96a, vissade sig att reläet till förvärmningspumpen var kasst det indikerade då moterfel, bara en tanke men mina symtom var= inga, bilen gick perfekt men som sagt en tanke :shock: :!: :shock:

mvh anders
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]