Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peppran
Tjena jag har en volvo v70 99 och har ett dilema med värmen i bilen Kommer endast vämre när man håller gas på bilen och släpper man gasen kommer det bara kyla :O Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel? Tack på förhand
Användarvisningsbild
av sidhabo
Har du ECC på den bilen ?
Du kanske har för låg spänning vid tomgång.
Mät med en DMM.
Skiljer spänningen mycket mellan tomgång och mera gas ?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Mät + polen på batteriet. Så du får koll på hur den laddar vid tomgång.
av Peppran
sidhabo skrev:Mät + polen på batteriet. Så du får koll på hur den laddar vid tomgång.
Den laddar 13,8 på tomgång och 14,1 vid 2000 varv, ska det vara så? och om det inte ska vara så kan det vara Generatorn eller Batteri som är dåligt?
av *pettson*
Peppran skrev:Tjena jag har en volvo v70 99 och har ett dilema med värmen i bilen Kommer endast vämre när man håller gas på bilen och släpper man gasen kommer det bara kyla :O Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel? Tack på förhand
Börja med att känna på slangarna som går in i kupen utifrån motorutrymmet. Är bägge slangarna ungefär lika varma?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Peppran skrev: Den laddar 13,8 på tomgång och 14,1 vid 2000 varv, ska det vara så? och om det inte ska vara så kan det vara Generatorn eller Batteri som är dåligt?
Det är ok
av michaelk
bör en bil som är startat inte ligga på över 14v .... vet att audin jag hade skulle ligga runt 14.4 när generatorn laddade som den skulle
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Straxt över 14V är normalt, kommer man över 15 Volt så är något fel. 13,8 Volt är godkänt men inte mer.

Mvh GK

Tack! Stötstängerna hade jag märkt […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har fyllt på kylvätskan två g[…]

EX60

Någon som byggt sin bil ännu? Jag fund[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Tack för alla tips. Jag tänker att jag u[…]