Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70t51998
Någon som vet om V70N passar till 855/V70's framvagn? Eller fungerar kanske C30's stötdämpare frsm till 855/V70?

Tacksam för svar snarast, körförbud den 26'e! =<
av *pettson*
Varför inte inhandla såna stötdämpare som är till modellen ifråga? Eftersom dom andra inte väger lika mycket på exakt samma ställen så lär inte stötdämparna vara kalibrerade likadant även om dom fysiskt skulle passa.
Det i sin tur skulle ju göra hela bytet onödigt. För jag antar att bilen ska bli bättre efter bytet än innan?
av v70t51998
anledningen till frågan är för att jag inte hittar annat än biltemas och skruvats skit!
har hittat kvalitetsdämpare till bra pris men enbart till v70n!
av *pettson*
v70t51998 skrev:anledningen till frågan är för att jag inte hittar annat än biltemas och skruvats skit!
har hittat kvalitetsdämpare till bra pris men enbart till v70n!
Låter som om du sitter på djup insikt om saker och ting när det gäller. Är säker på att volvo har dom annars?
av v70t51998
Jo, men problemet är att volvo vill ha 1200kr/st och jag kan få v70n dämpare från Koni för 1000kr inkl frakt, och för tillfället sitter jag inte med direkt något överskott efter en lång tids sjukskrivning.

Anledningen till att jag absolut inte skulle köpa biltemas eller skruvats saker är pga av tidigare erfarenheter, jag betalar gärna för kvalité, och kan jag dessutom få kvalité till ett vääääldigt lågt pris så kör jag ju helst på det - som vilken annan människa som helst!

Billigt är bra för stunden, men då hela framvagnen rasar ångrar man sig!
av *pettson*
Konstigt nog så verkar alla tro att kvalitet är pengar. Ju dyrare ju bättre. Men sen är alla överens om att ifall prislappen varit hög visuellt iallafall, men sen sänks så har man gjort ett riktigt kap. Man har köpt kvalitet för billiga pengar då?
Saken är den att det finns bra saker och dåliga. Men vilken som är vilken är tyvärr inte styrd av priset i nån större mån, den styrs däremot av avanser. Man kan alltså utan tvekan köpa skit för dyra pengar så att säga. Och risken är exakt lika stor som när man köper billiga saker. Att framvagnen skulle rasa för dej med biltemas fjäderben är bara nonsens, men känner du så, så känner du så.
Kikat på chassit.se?
Användarvisningsbild
av oktan
jag köpte gas dämpare från chassit.se för 590:-/st till min 855:a för en månad sedan. Kan rekommendera dessa. gav en helt ny körkänsla med dom kan jag säga.
av v70t51998
Jag hittade en relativt ny sida på nätet, T&T Luleå Carstyling & Tuning och därifrån köpte jag mina hårdare sportstötdämpare, sänkningsfjädrar 60/40 och även broms-kit till min bil (V70 T5-98) för ca. 7400kr
Kika in där

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]