Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tgulmike
Hej hoppas någon orkar läsa!

Det börja med att jag lämna in bilen på en fyrhjulsinställning då den hadde slitit snett insidan av bakdäcken,
Dom bytte bussningar och hela bakaxeln då dom upptäckte att bakaxeln var krokig,
jag upptäckte sedan när jag fick tillbaka bilen att bakhjulen tar emot skärmarna, och det gjorde dom inte innan denna inställning , och jämför jag med 10 andra volvo 855 så ser det ut som mina hjul står mycket längre ut .

Nu till frågan kan det vara så att den nya bakaxeln är längre? den kommer från en volvo v70 -00

mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Åk tillbaka till verkstan som bytte bakaxeln och reklamera, något fel är det ju.

Mvh GK
av *pettson*
Det är inte så enkelt som att du har fälgar som breddar mycket utåt?..
Rättar man då till en krökt axel så hjulen hamnar där dom ska i vinklar så tar dom i ovankant?
av tgulmike
Bakaxeln är tagen från en bilskrot, och skall vara från en v70 -00 någon som vet om det är exakt samma som på 855?

Verkstaden säger att det skall vara så , men dom är stuliga i övrigt så litar ej på dom, jag har pratat med andra verkstäder som säger att hjulen lutar helknas fast 4hjulsinställning skall vara gjord efter bytet, tänker lmna in den på ett till ställe och be dom mäta upp den iaf.

Fälgarna är volvo t-gul`s original 17tum
av *pettson*
däcken är orginaldimensioner med och bilen är inte sänkt? Låter otroligt om man lyckas montera en bredare bakvagn utan att upptäcka det på hjulsjusteringen.
Men jag förstår mej inte på varför du ska lämna bilen på ett nytt ställe? Fungerar inte bilen från stället där du nu just haft den inlämnad så är det deras sak att kontrollera och ev åtgärda.
Är det inget att åtgärda så är det ändå deras sak att utreda varför det nu plötsligt tar i.
Värmare XC60 22-

Och då va motorn 25 grader varm alltså[…]

Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller du[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]