- sön 24 jul 2011, 23:20
Har börjat fått problem med gången på min 855 diesel automat, köpte den i feb och den har gått bra till för en månad sen, ett konstigt problem som blir svår att förklara, behöver lite hjälp med det här.. Det konstiga är att den går bara dåligt ibland o går precis som den ska ibland, som sämst går den när den är *kall* fast det är sommar, när den når arbetstemp så är det sällan den rycker o strular, i går blev det ett nytt fenomen helt plötligt gav den fullgas *typ* i en sec och det blev kolsvart bakom och efter 5sec dog han, jag släppte ju gasen naturligtvis men det tog ca5sec innan han dog det här va i 50km/t och jag körde normalt.. det borde ju vara något styrningsfel nått eletriskt, har haft bilen på rejmes o bytt kamrem och ställt pumpen för jag trodde det berodde på det, men icke.. problemet börja när jag bytte luftfilter och bränslefilter det kan vara en tillfällighet,, läste någonstanns att luftmassemätaren kan gå söndet och bli glapp typ och den lyfter man ju på när man byter luftfilter kanske har jag sträckt kablarna till den eller nått,, det skulle ju kunna stämma med problemet. lamdasond-lampan lyser ibland med, men det finns ju ingen på min bil !!!! behöver lite hjälp här.. tacksam för lite svar.
Volvo c70 D5 -07
- By dieselkenneth