Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pryon
Har börjat fått problem med gången på min 855 diesel automat, köpte den i feb och den har gått bra till för en månad sen, ett konstigt problem som blir svår att förklara, behöver lite hjälp med det här.. Det konstiga är att den går bara dåligt ibland o går precis som den ska ibland, som sämst går den när den är *kall* fast det är sommar, när den når arbetstemp så är det sällan den rycker o strular, i går blev det ett nytt fenomen helt plötligt gav den fullgas *typ* i en sec och det blev kolsvart bakom och efter 5sec dog han, jag släppte ju gasen naturligtvis men det tog ca5sec innan han dog det här va i 50km/t och jag körde normalt.. det borde ju vara något styrningsfel nått eletriskt, har haft bilen på rejmes o bytt kamrem och ställt pumpen för jag trodde det berodde på det, men icke.. problemet börja när jag bytte luftfilter och bränslefilter det kan vara en tillfällighet,, läste någonstanns att luftmassemätaren kan gå söndet och bli glapp typ och den lyfter man ju på när man byter luftfilter kanske har jag sträckt kablarna till den eller nått,, det skulle ju kunna stämma med problemet. lamdasond-lampan lyser ibland med, men det finns ju ingen på min bil !!!! behöver lite hjälp här.. tacksam för lite svar.
Kan vara bra om du ser till att få felkoder framtagna, lampan du hänvisar till är egenltligen en s.k. miljölampa som indikerar att avgasvärdena ligger över de rekommenderade.

Mvh GK
av pryon
men blir det några felkoder när det inte lyser någon lampa i instumentet, har fått förklarat att det inte blir några felkoder då, miljölampan som du säger den lyser ju bara 2gånger i veckan typ.
Felkoder kan sättas utan att någon lampa lyser.

Mvh GK
av pryon
Har inte kollat felkoder, men va nere nu och skruva bort minusen på batteriet, den får stå tom på ström tills i morgon, vem vet med lite flax :)
av ZiQens
jag har samma fel på min fast min har blivit bra mycke värre så kan knappt köra min alls, o min turbo e nyrenoverad, ny luftmasse mätare, nytt diesel o luft filter, ny katt men blir ingen skillnad, så hittar du felet på din så får du gärna dela med dig av vad de kan vara, mvh
av pryon
Ganska intressant, den har stått utan ström i natt, och den har faktiskt gått som den ska i dag bortsätt från ett par *misstänningar* inget i förhållande till förut, kanske va det en bra grej att ställa den utan ström en natt, men som sagt ett par ryck blev det allt!! nu en ny fråga, försvinner evetuella felkoder om den står utan ström en hel natt? eller måste jag nu vänta tills miljölampan lyser igen innan jag kan köra en felkodskoll? nått är ju säkert fel...
av pryon
Gått bra *skapligt* nu i 5 dagar efter jag lyfte batterikabeln *strömlös* en natt, i fm när jag åkte iväg orka han inget först, det blev bättre, efter ha åkt i 10min stanna han och jag fick starta 2gånger och miljölampan börja lysa, jag va inne o handla kommer ut 30min senare den startar och jag kan åka fast miljölampan lyste i ca 5min innan den slockna,, nu ska jag åka och kolla felkoder!!! obs det va varmt i dag runt 24° återkommer efter kollen med felkoder...
Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]