- tor 21 jul 2011, 10:32
Hej igen! Fick bla. svar från Pettson ang. symtomen på min bil. Förslaget var EGR-ventilens omvandlare. Var sitter en ev. EGR-ventil på 850, är omvandlaren integrerad eller hittar jag den på annat ställe? Som jag tidigare skrev så gick bilen bättre med urkopplad MAP-sensor, ( jag lånade en helt ny och bilen gick lika dåligt som innan) Varför går bilen bättre med MAP-sensorn urkopplad om denna inte är boven i dramat? Kan verkligen kamlägesgivaren visa dom symtom jag tidigare skrev om (orkeslös, hackar och ibland går rent) eftersom bilen varierar i funktion, ibland går den helt rent med normal kraft och ibland helt orkeslös och hackande. Är kamlägesgivaren specifik för 10V eller går det bra med en från 20V? Övrig information: Nya tändstift, fördelarlock ser nytt ut, rotor ser bra ut. Kontroll av vacumslangar gjord med startgas. Jag hittade inget men kan ha missat någon slang. Tacksam för flera förslag, garanterat flera som har haft samma symtom som min bil har. Se tråden från 20/7-11 "Volvo 850 GL 1994 10V orkeslös och hackar.
Mvh, Lasse
Mvh, Lasse
- By perhall