- tis 07 jun 2011, 14:32
Hej!
Krockade med min s70 för en vecka sedan och köpte mig därför en billig 855 att ha över sommaren.
På vägen hem från en kompis nu i söndags började bilen plötsligt leva om som satan.
Tänkte att nu trillar motorn ner i backen, men bilen börjar luta och jag blir omkörd av mitt eget framdäck.
Körde i ungefär 60 km på raksträcka så jag kunde bromsa in och stanna aset.
Blev hyfsat paff, gick ut och kollade på bilen.
Framskärmen blev skrot, bromsskivan likaså och fälgen fick sig en kyss.
Min fråga är om det finns någon förklaring på vad som hänt. Varför fälgen lossnade.
Det roliga är att jag hissade upp bilen hemma hos kompisen och kände på däcken och dom satt stenhårt.
Hittade också bultarna på vägen och ingen hade gått av.
Kan dom ha skakat loss bara sådär.
Fälgarna är inte original och det satt inga navringar på utan det är bultarna som bär hela tyngden.
Kan dom ha skakat loss alla 5 på en gång?
Vågar man skruva tillbaka det och köra på eller vad ska man göra.
Christian
Krockade med min s70 för en vecka sedan och köpte mig därför en billig 855 att ha över sommaren.
På vägen hem från en kompis nu i söndags började bilen plötsligt leva om som satan.
Tänkte att nu trillar motorn ner i backen, men bilen börjar luta och jag blir omkörd av mitt eget framdäck.
Körde i ungefär 60 km på raksträcka så jag kunde bromsa in och stanna aset.
Blev hyfsat paff, gick ut och kollade på bilen.
Framskärmen blev skrot, bromsskivan likaså och fälgen fick sig en kyss.
Min fråga är om det finns någon förklaring på vad som hänt. Varför fälgen lossnade.
Det roliga är att jag hissade upp bilen hemma hos kompisen och kände på däcken och dom satt stenhårt.
Hittade också bultarna på vägen och ingen hade gått av.
Kan dom ha skakat loss bara sådär.
Fälgarna är inte original och det satt inga navringar på utan det är bultarna som bär hela tyngden.
Kan dom ha skakat loss alla 5 på en gång?
Vågar man skruva tillbaka det och köra på eller vad ska man göra.
Christian
- By Sasjjj