Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ojje01
Tänkte kolla om det är någon som har ideer om vad det kan vara för fel på min V70 1999 144hk
Den känns trött och orkeslös vid gaspådrag.Vill inte varva ur som den skall..
Bränslefilter bytt för ca 4000 mil sedan, Nytt luftfilter monterat, Rengjort i spjällhus, Provat med att rycka loss kontakten till luftmassemätaren och kännde ingen skillnad!
Trycker man gasen i botten på 5ans växel så går den inte fortare än ca 130, Varvar inte mer än 3500...
Bränleförbrukningen har ökat med ca 1,5dl

Vore jätte tacksam för snabba svar..
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vore bra med bilmodell samt motorbeteckning även om du har manuell eller automat kan ibland vara intressant. Allmänt sett kan du till att börja med kontrollera din LMM samt kontrollmäta lambdan som sitter vid katalysatorn och sist men inte minst, ta ut felkoder.

Mvh GK
av lunnegren
Mitt vaxtermostaten i värmningen av insugsluften hade gått sönder och låg då konstant på uppvärmning, detta gav mig en slö bil. Är ju lätt att kolla och billigare än en ny katt
Användarvisningsbild
av Nexus
stopp i katten brikar man kunna känna om det kommer tillräckligt med avgaser i slutröret, har varit med om där stora bitar lossat och satt igen längre bak i röret fast det var iofs på en japanare :P
av ojje01
Bytte katten o nu funkar den hur bra som helst...
Skönt när det löser sig..
Tackar för alla bidrag för att försöka lösa detta..

Mvh Fredrik..
Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Hade Volvo varit lite mer seriösa skulle de […]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]