Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sellman
hej på er!

jag har en stereo som jag tror heter sc903 i bilen orginal, den har en tre cd växlare i fronten.denna skall nu bytas ut till en vanlig stereo som klarar mp3 bland annat, problemet som är att när jag monterat ihop bilens orginal kablage med en inköpt adapter som passar till nya stereon och kopplat stereon till adaptern så kommer det inget ljud ut ur högtalarna!! kan ju vara kul att det låter lite när man byter stereo.orginal maskinen har tydligen inte någon "egen" uteffekt utan tar hjälp av ett litet steg under passagerarstolen fram. den nya har egen uteffekt i sig dock inte mycket , kan det vara någon konflikt mellan systemen eller vad kan det bero på att jag inte har något ljud i högtalarna??

/magnus
av porwoll
Har inte Volvo ISO kontakter i sina bilar?
På min bil v70/99 så var det bara att koppla en vanlig stereo och se glad ut :-)

Annars kan jag tänka mig att du måste ta bort "Slut steget" under sätet och "skarva" ihop sladdarna. Tror nämnligen att din gamla stereo matar steget med ström oxså.

Föresten... Vad skall du ha för den gamla stereon med slutsteg???
Användarvisningsbild
av Taxidrulle
Är det Volvo original CD-spelare som du tog bort? Vill du bli av med den? Det är inte lika vanligt att folk köper med CD i Tyskland, så vi har bara en kassettspelare i vår...

Om det är så, kontakta gärna mig och tala om vad du vill ha för den. Om inte föregående talare hinner före vill säga (jag är så j*a trött på att jag inte kan lira CD i bilen =/ ). Lycka till med ditt vidare trix med stereon.
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]