Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monarped
har kollat över fjäderbenslager o bussningar fram,bussningar bak
slitit i allt under bilen o i motorrummet stabiliseringsstag ja allt men hittar inte va klonkandet kommer i från
när ja kör i små gropar,låter nästan som när kryssbullten hadde lossnat när ja bytt fjäderbensfäste fram uppe
men nu e de inte de utan nått annat
nån som har nått tipps
Användarvisningsbild
av Alfredo
På Min hade en av bakre fjäderns fäste undre mutter lossnat en aning, men det har Du nog kollat.
av monarped
har kollat i dom regionerna men inte just det
men ljudet kommer fram,men de kan ju va bak,för ljuden har ju en förmåga o lura en de kan ju va nått bak men sprider sej,vandrar så de låter som om de vore fram
av lunnegren
Kollat verkligen så stabilisatorstagen ser bra ut? Mina kändes ganska så stumma när jag kände på dem men ljudet försvann när jag bytte
av monarped
ska te bt i morron
köper 2 stabbstag
en styrled
kanske skulle köpa hem 2 fjäderben me,vill ju bara få tyst på skiten
av lunnegren
haha 1kryss2 är ju alltid en ide =) rekomenderar att börja med stabstagen å kollar om det blir bättre
av monarped
nu e krängningsstagen bytta hålena både i staget o i dämparn va mycke större än bulten i krängstaget så ja svettsade igen hålen o borrade upp dom exakt
plus att ja märkte att vä styrled va lite glapp men dom sa inget på bes om de men ja bytte den me
så nu får vi se om de blir tyst

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]